Mentoring as a Key to Life
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12110%2F23%3A43907352" target="_blank" >RIV/60076658:12110/23:43907352 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://vstvs.palestra.cz/nova-monografie/" target="_blank" >https://vstvs.palestra.cz/nova-monografie/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Mentor jako klíč k životu
Original language description
Kapitola se věnuje primárně dětem z dětských domovů a jejich začleňování do běžného života po ukončení ústavní výchovy. Autorky upozorňují, že v ČR neexistuje komplexní systém, který by připravoval mladé osoby žijící v dětských domovech na samostatný život. Dětské domovy se proto stále častěji zapojují do dobrovolnických mentoringových programů, přičemž dobrovolníci/mentoři poskytují mladým dospělým určitý vzor chování založený na přátelském vztahu, předávají jim své zkušenosti a jsou jim podporou při vstupu do běžného života. Kapitola také prezentuje výsledky výzkumu v dětských domovech a se samotnými mentory, představuje na základě výsledků principy dobrovolnického mentoringového vztahu, zaměřuje se na prospěšnost, ale také na bariéry či rizika.
Czech name
Mentor jako klíč k životu
Czech description
Kapitola se věnuje primárně dětem z dětských domovů a jejich začleňování do běžného života po ukončení ústavní výchovy. Autorky upozorňují, že v ČR neexistuje komplexní systém, který by připravoval mladé osoby žijící v dětských domovech na samostatný život. Dětské domovy se proto stále častěji zapojují do dobrovolnických mentoringových programů, přičemž dobrovolníci/mentoři poskytují mladým dospělým určitý vzor chování založený na přátelském vztahu, předávají jim své zkušenosti a jsou jim podporou při vstupu do běžného života. Kapitola také prezentuje výsledky výzkumu v dětských domovech a se samotnými mentory, představuje na základě výsledků principy dobrovolnického mentoringového vztahu, zaměřuje se na prospěšnost, ale také na bariéry či rizika.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Prožitek jako součást edukačních a psychosociálních přístupů
ISBN
978-80-88462-44-6
Number of pages of the result
20
Pages from-to
208-227
Number of pages of the book
314
Publisher name
Vysoká škola tělesné výchovy a sportu PALESTRA, spol. s r.o.
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—