Methodology for working with a heterogeneous class and for differentiated teaching in secondary education: Czech language and literature
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12210%2F24%3A43907751" target="_blank" >RIV/60076658:12210/24:43907751 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Metodika pro práci s heterogenní třídou a diferencované vyučování ve středním vzdělávání: český jazyk a literatura
Original language description
Metodika vznikla v rámci projetu OP VVV ISUS, který se zabývá inovací studia učitelství pro střední školy. Metodika má napomoci vysokoškolským studentům – budoucím učitelům, učitelům začínajícím i třeba těm zkušenějším při plánování, realizaci a hodnocení výuky českého jazyka a literatury v heterogenní třídě. Snaží se provést základními fázemi od diagnostiky po realizaci a hodnocení. Poskytuje jak zestručnělé teoretické zázemí s oporou v odborné literatuře, tak konkrétní příklady a náměty pro výuku.Metodika sestává ze třech kapitol. První se zabývá problematikou diferenciace a individualizace, druhá kapitola se věnuje diagnostice žáka a institucionální podpoře učitele – definuje inteligenci, paměť, kognitivní a učební styly a tzv. „problémového žáka“ (podprůměrně prospívající žák, nadprůměrně nadaný, SVPU, ADD, ADHD, znevýhodněný žák). Poslední kapitola popisuje realizaci výuky – modelovou skladbu heterogenní třídy, organizační formy vyučování, výukové metody a aktivity v hodinách jazykových, literárních a slohových.
Czech name
Metodika pro práci s heterogenní třídou a diferencované vyučování ve středním vzdělávání: český jazyk a literatura
Czech description
Metodika vznikla v rámci projetu OP VVV ISUS, který se zabývá inovací studia učitelství pro střední školy. Metodika má napomoci vysokoškolským studentům – budoucím učitelům, učitelům začínajícím i třeba těm zkušenějším při plánování, realizaci a hodnocení výuky českého jazyka a literatury v heterogenní třídě. Snaží se provést základními fázemi od diagnostiky po realizaci a hodnocení. Poskytuje jak zestručnělé teoretické zázemí s oporou v odborné literatuře, tak konkrétní příklady a náměty pro výuku.Metodika sestává ze třech kapitol. První se zabývá problematikou diferenciace a individualizace, druhá kapitola se věnuje diagnostice žáka a institucionální podpoře učitele – definuje inteligenci, paměť, kognitivní a učební styly a tzv. „problémového žáka“ (podprůměrně prospívající žák, nadprůměrně nadaný, SVPU, ADD, ADHD, znevýhodněný žák). Poslední kapitola popisuje realizaci výuky – modelovou skladbu heterogenní třídy, organizační formy vyučování, výukové metody a aktivity v hodinách jazykových, literárních a slohových.
Classification
Type
N<sub>metS</sub> - Methodology approved by the given body of the state whose it is competency
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
O - Projekt operacniho programu
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
ISUS/Metodika//KA2/ČJ,LIT
Regulation ID
Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 1303/2013
Technical parameters
978-80-7394-994-5
Economical parameters
Nerelevantní
Certification body designation
MŠMT
Date of certification
—
Method of use
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů