All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Methodology for working with a heterogeneous class and for differentiated teaching in secondary education: foreign languages

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12210%2F24%3A43907750" target="_blank" >RIV/60076658:12210/24:43907750 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://databaze.opvvv.msmt.cz/" target="_blank" >https://databaze.opvvv.msmt.cz/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Metodika pro práci s heterogenní třídou a diferencované vyučování ve středním vzdělávání: cizí jazyky

  • Original language description

    Metodika vznikla v rámci projetu OP VVV ISUS, který se zabývá inovací studia učitelství pro střední školy. Metodika má napomoci vysokoškolským studentům - budoucím učitelům, učitelům začínajícím i třeba již více zkušeným středoškolským učitelům, při plánování, realizaci a hodnocení výuky cizích jazyků v heterogenní třídě. Poskytuje jak zestručnělé teoretické zázemí s oporou v odborné literatuře, tak konkrétní příklady a náměty pro výuku. Metodika je rozdělena do tří kapitol. První se zabývá heterogenní třídou - diferenciací a individualizací, cíli diferencované výuky a oblastmi diferenciace (aktivity, fyzické prostředí, obsah učiva, hodnocení). Druhá kapitola se věnuje diagnostice žáka a institucionální podpoře učitele - definuje inteligenci, paměť, kognitivní a učební styly a tzv. &quot;problémového žáka&quot; (podprůměrně prospívající žák, nadprůměrně nadaný, SVPU, ADD, ADHD, znevýhodněný žák). Poslední kapitola popisuje realizaci výuky - modelovou skladbu heterogenní třídy, organizační formy vyučování, výukové metody a aktivity.

  • Czech name

    Metodika pro práci s heterogenní třídou a diferencované vyučování ve středním vzdělávání: cizí jazyky

  • Czech description

    Metodika vznikla v rámci projetu OP VVV ISUS, který se zabývá inovací studia učitelství pro střední školy. Metodika má napomoci vysokoškolským studentům - budoucím učitelům, učitelům začínajícím i třeba již více zkušeným středoškolským učitelům, při plánování, realizaci a hodnocení výuky cizích jazyků v heterogenní třídě. Poskytuje jak zestručnělé teoretické zázemí s oporou v odborné literatuře, tak konkrétní příklady a náměty pro výuku. Metodika je rozdělena do tří kapitol. První se zabývá heterogenní třídou - diferenciací a individualizací, cíli diferencované výuky a oblastmi diferenciace (aktivity, fyzické prostředí, obsah učiva, hodnocení). Druhá kapitola se věnuje diagnostice žáka a institucionální podpoře učitele - definuje inteligenci, paměť, kognitivní a učební styly a tzv. &quot;problémového žáka&quot; (podprůměrně prospívající žák, nadprůměrně nadaný, SVPU, ADD, ADHD, znevýhodněný žák). Poslední kapitola popisuje realizaci výuky - modelovou skladbu heterogenní třídy, organizační formy vyučování, výukové metody a aktivity.

Classification

  • Type

    N<sub>metS</sub> - Methodology approved by the given body of the state whose it is competency

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    O - Projekt operacniho programu

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Internal product ID

    ISUS/Metodika/KA2/Cizí jazyky

  • Regulation ID

    Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 1303/2013

  • Technical parameters

    978-80-7394-992-1

  • Economical parameters

    Nerelevantní

  • Certification body designation

    MŠMT

  • Date of certification

  • Method of use

    C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů