All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

THE PERCEPTION OF COMPETITIVE PRESSURE IN THE SEGMENT OF MINIBREWERIES

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12220%2F19%3A43900646" target="_blank" >RIV/60076658:12220/19:43900646 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.mladaveda.sk/casopisy/2019/01/01_2019_10.pdf" target="_blank" >http://www.mladaveda.sk/casopisy/2019/01/01_2019_10.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    VNÍMÁNÍ KONKURENČNÍHO TLAKU V SEGMENTU MINIPIVOVARŮ

  • Original language description

    Na českém pivním trhu se etabluje další forma pivovarů, a to minipivovary. Od roku 2013 do roku 2016 bylo uvedeno do provozu více jak 220 nových minipivovarů a tento trend nijak nepolevuje. V souvislosti s počtem minipivovarů v ČR je velmi často diskutován konkurenční tlak v tomto segmentu a maximální počet minipivovarů. Část odborné veřejnosti zastává názor, že oblast minipivovarů je specifická a nelze zde mluvit o konkurenčním tlaku, odlišný postoj je, že konkurenční tlak bude i v tomto segmentu postupně narůstat a minipivovary si reálně začnou konkurovat, což povede k uzavírání některých varen. Předkládaný článek se zabývá právě problematikou konkurenčního tlaku v segmentu minipivovarů. Sběr dat proběhl v lednu 2017 metodou elektronického dotazování. Výzkumný vzorek představoval 350 funkčních minipivovarů k 31. 12. 2016. Návratnost dotazníků byla 41 %. Cílem výzkumu bylo prokázat či vyvrátit existenci konkurenčního tlaku v segmentu minipivovarů, pomocí testu dobré shody za použití kritéria χ2 (chi-square) a za předpokladu, že všechny velikostní skupiny pivovarů jsou pro minipivovary stejnou konkurencí. Výsledky předkládaného výzkumu ukazují, že majitelé minipivovarů začínají konkurenci vnímat, což je jen logický důsledek výrazného růstu počtu minipivovarů na území České republiky, 50 % respondentů vnímá jako svého největšího konkurenta právě ostatní minipivovary, 30 % střední pivovary a jen 20 % velké pivovary.

  • Czech name

    VNÍMÁNÍ KONKURENČNÍHO TLAKU V SEGMENTU MINIPIVOVARŮ

  • Czech description

    Na českém pivním trhu se etabluje další forma pivovarů, a to minipivovary. Od roku 2013 do roku 2016 bylo uvedeno do provozu více jak 220 nových minipivovarů a tento trend nijak nepolevuje. V souvislosti s počtem minipivovarů v ČR je velmi často diskutován konkurenční tlak v tomto segmentu a maximální počet minipivovarů. Část odborné veřejnosti zastává názor, že oblast minipivovarů je specifická a nelze zde mluvit o konkurenčním tlaku, odlišný postoj je, že konkurenční tlak bude i v tomto segmentu postupně narůstat a minipivovary si reálně začnou konkurovat, což povede k uzavírání některých varen. Předkládaný článek se zabývá právě problematikou konkurenčního tlaku v segmentu minipivovarů. Sběr dat proběhl v lednu 2017 metodou elektronického dotazování. Výzkumný vzorek představoval 350 funkčních minipivovarů k 31. 12. 2016. Návratnost dotazníků byla 41 %. Cílem výzkumu bylo prokázat či vyvrátit existenci konkurenčního tlaku v segmentu minipivovarů, pomocí testu dobré shody za použití kritéria χ2 (chi-square) a za předpokladu, že všechny velikostní skupiny pivovarů jsou pro minipivovary stejnou konkurencí. Výsledky předkládaného výzkumu ukazují, že majitelé minipivovarů začínají konkurenci vnímat, což je jen logický důsledek výrazného růstu počtu minipivovarů na území České republiky, 50 % respondentů vnímá jako svého největšího konkurenta právě ostatní minipivovary, 30 % střední pivovary a jen 20 % velké pivovary.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50401 - Sociology

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Mladá věda. Young Science.

  • ISSN

    1339-3189

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    7

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    SK - SLOVAKIA

  • Number of pages

    5

  • Pages from-to

    119-123

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database