Cain´s mark
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12260%2F04%3A00010128" target="_blank" >RIV/60076658:12260/04:00010128 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Kainovo znamení
Original language description
V textu nazvaném "Kainovo znamení" jde o načrtnutí přístupu k druhému člověku podle Emmanuela Lévinase. Zdůrazněno je téma odpovědnosti, která je dle Lévinase základní situací člověka v dějinách, je podstatou lidství, zakládá subjektivitu (sujet), kteráse projevuje rukojemstvím za druhého (?tre otage pour autrui). Subjektivita, která je nezaujatá svým vlastním bytím (désintéressement), která je nelhostejná (la nonindifférence) k druhému. Druhý mě oslovuje v Tváři. Tvář druhého mi sděluje příkaz i zákaz: "Nezabiješ". Biblické přikázání "TIRCÁCH" (Nezabiješ) naznačuje naději, že Bůh poskytne sílu, aby člověk nebyl puzen vraždit. Biblický Bůh je Bohem života (EL CHAJ) a Bohem pokoje (ADONAJ ŠÁLÓM), zabíjením ztácí člověk svou lidskou důstojnost, svobodu.Bible říká, že první vrah, Kain, byl poznamenám "znamením, aby jej nikdo, kdo jej najde, nezabil" (Gn 4,15b)/" Then the Lord put a mark on Cain so that no one who found him would kill him. (Gn 4,15b NI
Czech name
Kainovo znamení
Czech description
V textu nazvaném "Kainovo znamení" jde o načrtnutí přístupu k druhému člověku podle Emmanuela Lévinase. Zdůrazněno je téma odpovědnosti, která je dle Lévinase základní situací člověka v dějinách, je podstatou lidství, zakládá subjektivitu (sujet), kteráse projevuje rukojemstvím za druhého (?tre otage pour autrui). Subjektivita, která je nezaujatá svým vlastním bytím (désintéressement), která je nelhostejná (la nonindifférence) k druhému. Druhý mě oslovuje v Tváři. Tvář druhého mi sděluje příkaz i zákaz: "Nezabiješ". Biblické přikázání "TIRCÁCH" (Nezabiješ) naznačuje naději, že Bůh poskytne sílu, aby člověk nebyl puzen vraždit. Biblický Bůh je Bohem života (EL CHAJ) a Bohem pokoje (ADONAJ ŠÁLÓM), zabíjením ztácí člověk svou lidskou důstojnost, svobodu.Bible říká, že první vrah, Kain, byl poznamenám "znamením, aby jej nikdo, kdo jej najde, nezabil" (Gn 4,15b)/" Then the Lord put a mark on Cain so that no one who found him would kill him. (Gn 4,15b NI
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AA - Philosophy and religion
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2004
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Hledání souřadnic společného světa: Filosofie pro každý den
ISBN
80-86432-91-2
Number of pages of the result
7
Pages from-to
—
Number of pages of the book
522
Publisher name
Eurolex Bohemia
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—