Education about citizenship as a creative workshop of thinking for 21st century (using critical thinking as a tool against consumerism)
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12260%2F14%3A43888310" target="_blank" >RIV/60076658:12260/14:43888310 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Výchova k občanství jako tvořivá dílna myšlení pro 21. Století (Kritickým myšlením proti konzumerismu)
Original language description
Kapitola se zabývá výchovou k občanství jako tvořivou dílnou myšlení 21. století, jejímž prvořadým úkolem je rozvíjet a kultivovat kritické, tvořivé a angažované myšlení žáků a připravovat je na život v kontextu současné postmoderní situace. Multidimenzionální fenomén myšlení je důležitým aspektem osobnostního potenciálu žáka. Výzvou pro současnou didaktiku v oblasti hledání efektivních cest k rozvoji myšlení žáků je dílo M. Lipmana Thinking in Education (2003). Autorka naznačuje, že nejvhodnější vyučovací metody pro rozvoj myšlení jsou metody vzniklé didaktickou transformací metod vědeckých, a přibližuje zásadní roli učitele v procesu formování kvalitního myšlení u žáků.
Czech name
Výchova k občanství jako tvořivá dílna myšlení pro 21. Století (Kritickým myšlením proti konzumerismu)
Czech description
Kapitola se zabývá výchovou k občanství jako tvořivou dílnou myšlení 21. století, jejímž prvořadým úkolem je rozvíjet a kultivovat kritické, tvořivé a angažované myšlení žáků a připravovat je na život v kontextu současné postmoderní situace. Multidimenzionální fenomén myšlení je důležitým aspektem osobnostního potenciálu žáka. Výzvou pro současnou didaktiku v oblasti hledání efektivních cest k rozvoji myšlení žáků je dílo M. Lipmana Thinking in Education (2003). Autorka naznačuje, že nejvhodnější vyučovací metody pro rozvoj myšlení jsou metody vzniklé didaktickou transformací metod vědeckých, a přibližuje zásadní roli učitele v procesu formování kvalitního myšlení u žáků.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
.): Spotřební společnost a její reflexe ve výuce společenských věd a výchovy k občanství
ISBN
978-80-7394-475-9
Number of pages of the result
16
Pages from-to
81-96
Number of pages of the book
236
Publisher name
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Place of publication
České Budějovice
UT code for WoS chapter
—