Cervantes's Story Is Risen
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12260%2F15%3A43889859" target="_blank" >RIV/60076658:12260/15:43889859 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Cervantesův příběh ožívá
Original language description
V letošním roce slavíme 400. výročí vydání druhého dílu románu Důmyslný rytíř Don Quijote de la Mancha španělského spisovatele a dramatika Miguela de Cervantese Saavedry. Dílo, které je spojováno s počátky vývoje moderního románu, vyvolalo ohlas v českémkulturním prostředí. Text zachycuje nejnovější informace o pravosti Cervantesových ostatků nalezených v madridském klášteře řádu bosých karmelitánů a zabývá se aktuální polemikou, která je vedena osobnostmi španělského kulturního života o zařazení románu jako povinnéčetby do španělských škol. Následuje část věnovaná přítomnosti díla ve výucečeských základních a středních škol a úvaha o jeho využití a přínosu v rámci výchovně vzdělávacího procesu nejen v hodinách českého jazyka a literatury. Text dále nabízí chronologický přehled existujících překladů dočeštiny a českých adaptací pro děti a mládež, které mohou být ve výuce využity. Do přehledu byly zapracovány zmínky o dvou dosud nepříliš známých adaptacích z let 1884 a 1910-1920, k jej
Czech name
Cervantesův příběh ožívá
Czech description
V letošním roce slavíme 400. výročí vydání druhého dílu románu Důmyslný rytíř Don Quijote de la Mancha španělského spisovatele a dramatika Miguela de Cervantese Saavedry. Dílo, které je spojováno s počátky vývoje moderního románu, vyvolalo ohlas v českémkulturním prostředí. Text zachycuje nejnovější informace o pravosti Cervantesových ostatků nalezených v madridském klášteře řádu bosých karmelitánů a zabývá se aktuální polemikou, která je vedena osobnostmi španělského kulturního života o zařazení románu jako povinnéčetby do španělských škol. Následuje část věnovaná přítomnosti díla ve výucečeských základních a středních škol a úvaha o jeho využití a přínosu v rámci výchovně vzdělávacího procesu nejen v hodinách českého jazyka a literatury. Text dále nabízí chronologický přehled existujících překladů dočeštiny a českých adaptací pro děti a mládež, které mohou být ve výuce využity. Do přehledu byly zapracovány zmínky o dvou dosud nepříliš známých adaptacích z let 1884 a 1910-1920, k jej
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AA - Philosophy and religion
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Cizí jazyky
ISSN
1210-0811
e-ISSN
—
Volume of the periodical
58
Issue of the periodical within the volume
4
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
11
Pages from-to
30-40
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—