All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Jan Hus as Teacher (I.): His Requirements towards Teachers during his Rectorship

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12260%2F15%3A43892064" target="_blank" >RIV/60076658:12260/15:43892064 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Jan Hus jako učitel (I.): Požadavky rektora na učitele

  • Original language description

    V roce šestistého výročí upálení Jana Husa se Zuzana Svobodová zabývá rolí Jana Husa jako rektora Univerzity Karlovy. Konkrétně je na základě oficiálních univerzitních promluv Jana Husa zkoumána role učitele a žáka, se zaměřením na ctnosti, o které měli usilovat členové akademické obce. Základní směřování univerzity bylo pro Husa úsilím k větší slávě Pravdy Boží, tomu napomáhat viděl Hus vedle pěstování vědění také působení na vůli, péči o duši. Člen univerzity tak musí podle Husa usilovat o statečnost, vytrvalost, pokoru, skromnost, ale především se má v životě učence projevovat láska - bez ní se nakonec veškeré úsilí ukáže jako marné. Kdo touží po prosazení sám sebe namísto zlepšování vzájemných vztahů, ten neprospívá dobrému jménu univerzity. Role učence je především službou, je především trvající sebevýchovou a výchovou.

  • Czech name

    Jan Hus jako učitel (I.): Požadavky rektora na učitele

  • Czech description

    V roce šestistého výročí upálení Jana Husa se Zuzana Svobodová zabývá rolí Jana Husa jako rektora Univerzity Karlovy. Konkrétně je na základě oficiálních univerzitních promluv Jana Husa zkoumána role učitele a žáka, se zaměřením na ctnosti, o které měli usilovat členové akademické obce. Základní směřování univerzity bylo pro Husa úsilím k větší slávě Pravdy Boží, tomu napomáhat viděl Hus vedle pěstování vědění také působení na vůli, péči o duši. Člen univerzity tak musí podle Husa usilovat o statečnost, vytrvalost, pokoru, skromnost, ale především se má v životě učence projevovat láska - bez ní se nakonec veškeré úsilí ukáže jako marné. Kdo touží po prosazení sám sebe namísto zlepšování vzájemných vztahů, ten neprospívá dobrému jménu univerzity. Role učence je především službou, je především trvající sebevýchovou a výchovou.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AA - Philosophy and religion

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Paideia: philosophical e-journal of Charles University

  • ISSN

    1214-8725

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    12

  • Issue of the periodical within the volume

    4

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

    "Nestránkováno"

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database