Jan Hus as Teacher (I.): His Requirements towards Teachers during his Rectorship
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12260%2F15%3A43892064" target="_blank" >RIV/60076658:12260/15:43892064 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Jan Hus jako učitel (I.): Požadavky rektora na učitele
Original language description
V roce šestistého výročí upálení Jana Husa se Zuzana Svobodová zabývá rolí Jana Husa jako rektora Univerzity Karlovy. Konkrétně je na základě oficiálních univerzitních promluv Jana Husa zkoumána role učitele a žáka, se zaměřením na ctnosti, o které měli usilovat členové akademické obce. Základní směřování univerzity bylo pro Husa úsilím k větší slávě Pravdy Boží, tomu napomáhat viděl Hus vedle pěstování vědění také působení na vůli, péči o duši. Člen univerzity tak musí podle Husa usilovat o statečnost, vytrvalost, pokoru, skromnost, ale především se má v životě učence projevovat láska - bez ní se nakonec veškeré úsilí ukáže jako marné. Kdo touží po prosazení sám sebe namísto zlepšování vzájemných vztahů, ten neprospívá dobrému jménu univerzity. Role učence je především službou, je především trvající sebevýchovou a výchovou.
Czech name
Jan Hus jako učitel (I.): Požadavky rektora na učitele
Czech description
V roce šestistého výročí upálení Jana Husa se Zuzana Svobodová zabývá rolí Jana Husa jako rektora Univerzity Karlovy. Konkrétně je na základě oficiálních univerzitních promluv Jana Husa zkoumána role učitele a žáka, se zaměřením na ctnosti, o které měli usilovat členové akademické obce. Základní směřování univerzity bylo pro Husa úsilím k větší slávě Pravdy Boží, tomu napomáhat viděl Hus vedle pěstování vědění také působení na vůli, péči o duši. Člen univerzity tak musí podle Husa usilovat o statečnost, vytrvalost, pokoru, skromnost, ale především se má v životě učence projevovat láska - bez ní se nakonec veškeré úsilí ukáže jako marné. Kdo touží po prosazení sám sebe namísto zlepšování vzájemných vztahů, ten neprospívá dobrému jménu univerzity. Role učence je především službou, je především trvající sebevýchovou a výchovou.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AA - Philosophy and religion
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Paideia: philosophical e-journal of Charles University
ISSN
1214-8725
e-ISSN
—
Volume of the periodical
12
Issue of the periodical within the volume
4
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
8
Pages from-to
"Nestránkováno"
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—