All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Jan Hus as Teacher (II.): His Requirements towards Students, University Graduates, during his Rectorship

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12260%2F16%3A43896975" target="_blank" >RIV/60076658:12260/16:43896975 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Jan Hus jako učitel (II.): Požadavky rektora na studenta, absolventa univerzity

  • Original language description

    Tento text se zabývá rolí Jana Husa jako rektora Univerzity Karlovy, konkrétně je pozornost soustředěna na Husův obraz žáka, studenta absolvujícího na filosofické fakultě. Na základě promočních promluv jsou představeny základní rysy a způsoby jednání, které Hus od absolventa univerzity očekával. Zároveň je ukázáno na zdůvodnění udělení titulu, které se v závěru promočních řečí uvádělo. Napomenutí udělované studentovi při převzetí akademického titulu často vybízelo absolventa k tomu, aby nepřestával hledět na cíl veškerého jednání a života, aby nepodléhal aktuálním pohnutkám, ale usiloval o jednotu, která se má projevovat ve slovech i činech. Tak pro roli absolventa, stejně jako pro roli učitele, platí, že je především odpovědnou službou, která má být viditelná ve společnosti. To nelze učinit dobře, neusiluje-li žák vytrvale nejen o nabytí učenosti, ale neméně o vzdělání ducha, to značí: úkolem akademika je péče o duši.

  • Czech name

    Jan Hus jako učitel (II.): Požadavky rektora na studenta, absolventa univerzity

  • Czech description

    Tento text se zabývá rolí Jana Husa jako rektora Univerzity Karlovy, konkrétně je pozornost soustředěna na Husův obraz žáka, studenta absolvujícího na filosofické fakultě. Na základě promočních promluv jsou představeny základní rysy a způsoby jednání, které Hus od absolventa univerzity očekával. Zároveň je ukázáno na zdůvodnění udělení titulu, které se v závěru promočních řečí uvádělo. Napomenutí udělované studentovi při převzetí akademického titulu často vybízelo absolventa k tomu, aby nepřestával hledět na cíl veškerého jednání a života, aby nepodléhal aktuálním pohnutkám, ale usiloval o jednotu, která se má projevovat ve slovech i činech. Tak pro roli absolventa, stejně jako pro roli učitele, platí, že je především odpovědnou službou, která má být viditelná ve společnosti. To nelze učinit dobře, neusiluje-li žák vytrvale nejen o nabytí učenosti, ale neméně o vzdělání ducha, to značí: úkolem akademika je péče o duši.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60302 - Ethics (except ethics related to specific subfields)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Paideia: philosophical e-journal of Charles University

  • ISSN

    1214-8725

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    13

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

    1-8

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database