Jan Hus as Teacher (II.): His Requirements towards Students, University Graduates, during his Rectorship
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12260%2F16%3A43896975" target="_blank" >RIV/60076658:12260/16:43896975 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Jan Hus jako učitel (II.): Požadavky rektora na studenta, absolventa univerzity
Original language description
Tento text se zabývá rolí Jana Husa jako rektora Univerzity Karlovy, konkrétně je pozornost soustředěna na Husův obraz žáka, studenta absolvujícího na filosofické fakultě. Na základě promočních promluv jsou představeny základní rysy a způsoby jednání, které Hus od absolventa univerzity očekával. Zároveň je ukázáno na zdůvodnění udělení titulu, které se v závěru promočních řečí uvádělo. Napomenutí udělované studentovi při převzetí akademického titulu často vybízelo absolventa k tomu, aby nepřestával hledět na cíl veškerého jednání a života, aby nepodléhal aktuálním pohnutkám, ale usiloval o jednotu, která se má projevovat ve slovech i činech. Tak pro roli absolventa, stejně jako pro roli učitele, platí, že je především odpovědnou službou, která má být viditelná ve společnosti. To nelze učinit dobře, neusiluje-li žák vytrvale nejen o nabytí učenosti, ale neméně o vzdělání ducha, to značí: úkolem akademika je péče o duši.
Czech name
Jan Hus jako učitel (II.): Požadavky rektora na studenta, absolventa univerzity
Czech description
Tento text se zabývá rolí Jana Husa jako rektora Univerzity Karlovy, konkrétně je pozornost soustředěna na Husův obraz žáka, studenta absolvujícího na filosofické fakultě. Na základě promočních promluv jsou představeny základní rysy a způsoby jednání, které Hus od absolventa univerzity očekával. Zároveň je ukázáno na zdůvodnění udělení titulu, které se v závěru promočních řečí uvádělo. Napomenutí udělované studentovi při převzetí akademického titulu často vybízelo absolventa k tomu, aby nepřestával hledět na cíl veškerého jednání a života, aby nepodléhal aktuálním pohnutkám, ale usiloval o jednotu, která se má projevovat ve slovech i činech. Tak pro roli absolventa, stejně jako pro roli učitele, platí, že je především odpovědnou službou, která má být viditelná ve společnosti. To nelze učinit dobře, neusiluje-li žák vytrvale nejen o nabytí učenosti, ale neméně o vzdělání ducha, to značí: úkolem akademika je péče o duši.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
60302 - Ethics (except ethics related to specific subfields)
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Paideia: philosophical e-journal of Charles University
ISSN
1214-8725
e-ISSN
—
Volume of the periodical
13
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
8
Pages from-to
1-8
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—