How education can (not) contribute to the formation of character: on the hopes of pedagogy, especially leisure pedagogy
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12260%2F22%3A43906022" target="_blank" >RIV/60076658:12260/22:43906022 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Jak se výchova (ne)může podílet na utváření charakteru: O nadějích pedagogiky, zejména pak pedagogiky volného času
Original language description
Jaké jsou možnosti a meze institucionální i neinstitucionální výchovy při utváření charakteru osobnosti? Jak lze rozšiřovat možnosti výchovy a podílet se na zrání charakteru osobnosti? Kapitola si klade tyto otázky a nabízí na ně odpovědi z pozice křesťanského pohledu na člověka jako bytost, která se má učit překonávat svá omezení a růst ke svatosti a z pohledu některých antických filosofických škol, které usilovaly vést člověka k nejlepšímu možnému způsobu života. Autorka promýšlí také nejaktuálnější výzvy výchově a vzdělávání a ukazuje možné inspirace také z perspektivy křesťanského pojetí pedagogiky volného času vnímající imago dei jako dar a úkol i člověku 21. století.
Czech name
Jak se výchova (ne)může podílet na utváření charakteru: O nadějích pedagogiky, zejména pak pedagogiky volného času
Czech description
Jaké jsou možnosti a meze institucionální i neinstitucionální výchovy při utváření charakteru osobnosti? Jak lze rozšiřovat možnosti výchovy a podílet se na zrání charakteru osobnosti? Kapitola si klade tyto otázky a nabízí na ně odpovědi z pozice křesťanského pohledu na člověka jako bytost, která se má učit překonávat svá omezení a růst ke svatosti a z pohledu některých antických filosofických škol, které usilovaly vést člověka k nejlepšímu možnému způsobu života. Autorka promýšlí také nejaktuálnější výzvy výchově a vzdělávání a ukazuje možné inspirace také z perspektivy křesťanského pojetí pedagogiky volného času vnímající imago dei jako dar a úkol i člověku 21. století.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
60302 - Ethics (except ethics related to specific subfields)
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Morální charakter jako pedagogický problém
ISBN
978-80-7435-853-1
Number of pages of the result
10
Pages from-to
45-54
Number of pages of the book
163
Publisher name
Univerzita Hradec Králové: GAUDEAMUS
Place of publication
Hradec Králové
UT code for WoS chapter
—