Free Time: Pedagogy of Leisure as Education for Freedom
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12260%2F23%3A43907666" target="_blank" >RIV/60076658:12260/23:43907666 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Svobodný čas: pedagogika volného času jako výchova ke svobodě
Original language description
Kniha Svobodný čas: Pedagogika volného času jako výchova ke svobodě je kolektivní monografie, která nechává čtenáře nahlédnout na pedagogiku volného času také teologickému, konkrétně křesťanskému vnímání člověka. V důsledku to znamená, že člověk zde není viděn jako objekt či předmět, ale jako subjekt možné odpovědnosti včetně odpovědnosti před Bohem. Svobodný člověk jedná s odpovědností, to znamená, že za své svobodně zvolené jednání nese i odpovědnost úměrnou osobní svobodě. K tomu, aby člověk mohl ve své svobodě růst a zrát, a tím růst a zrát i v osobní odpovědnosti, je mu třeba výchovy. Pedagogika volného času je takovou částí pedagogiky, která se zaměřuje na jednání člověka v čase a prostoru, kde se uplatňuje lidská svoboda a odpovědnost; její snahou je pečovat o člověka takovým způsobem, aby život v tomto čase a v tomto prostředí byl co nejvíce lidský, co možná nejdůstojnější lidské osoby. Pedagogika volného času nabízí kromě reflexí fenoménů výchovy, lidství, vychovatelství také mnoho nejrůznějších metod, které je možné užívat. Z nich jsou v této publikaci v souladu se zaměřením jednotlivých autorů promýšleny a prezentovány různé cesty ke kontemplativnímu způsobu jednání a dále pak v souladu s pedagogikou volného času akcentované především nedirektivní metody.
Czech name
Svobodný čas: pedagogika volného času jako výchova ke svobodě
Czech description
Kniha Svobodný čas: Pedagogika volného času jako výchova ke svobodě je kolektivní monografie, která nechává čtenáře nahlédnout na pedagogiku volného času také teologickému, konkrétně křesťanskému vnímání člověka. V důsledku to znamená, že člověk zde není viděn jako objekt či předmět, ale jako subjekt možné odpovědnosti včetně odpovědnosti před Bohem. Svobodný člověk jedná s odpovědností, to znamená, že za své svobodně zvolené jednání nese i odpovědnost úměrnou osobní svobodě. K tomu, aby člověk mohl ve své svobodě růst a zrát, a tím růst a zrát i v osobní odpovědnosti, je mu třeba výchovy. Pedagogika volného času je takovou částí pedagogiky, která se zaměřuje na jednání člověka v čase a prostoru, kde se uplatňuje lidská svoboda a odpovědnost; její snahou je pečovat o člověka takovým způsobem, aby život v tomto čase a v tomto prostředí byl co nejvíce lidský, co možná nejdůstojnější lidské osoby. Pedagogika volného času nabízí kromě reflexí fenoménů výchovy, lidství, vychovatelství také mnoho nejrůznějších metod, které je možné užívat. Z nich jsou v této publikaci v souladu se zaměřením jednotlivých autorů promýšleny a prezentovány různé cesty ke kontemplativnímu způsobu jednání a dále pak v souladu s pedagogikou volného času akcentované především nedirektivní metody.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-246-5474-4
Number of pages
186
Publisher name
Karolinum
Place of publication
Praha
UT code for WoS book
—