All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Artistic Literary Text for Children As a Means of Emotional School And Leisure Education of the 21st Century

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12260%2F23%3A43907793" target="_blank" >RIV/60076658:12260/23:43907793 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Umělecký literární text pro děti jako prostředek emocionální školní a volnočasové výchovy 21. století

  • Original language description

    Text se zaměřuje na problematiku uměleckého literárního textu pro děti a mládež jako prostředku emocionální školní a volnočasové výchovy. Vychází ze skutečnosti, že zvýšené nároky dnešní doby souvisejí i se zrychlením fyzického a rozumového vývoje dětí, které však není v rovnováze s jejich vývojem citovým, emocionálním. Emoční vzdělávání patří mezi aktuální trendy současné pedagogiky a psychologie. Článek přináší výběr konkrétních knižních titulů posledních let: jedná se o řadu odborných, populárně naučných publikací, a především knih pro děti a mládež, které jsou využitelné při práci s dětským nebo dospívajícím čtenářem v rámci školské edukace a výchovy ve volném čase. Právě díla literatury pro děti a mládež umožňují rozvíjet racionální stránku osobnosti v úzkém sepětí s rozvojem emocionálním a sociálním. Text doporučuje vhodné metody a formy práce s literárními texty. Emoční výchova byla dlouho marginalizována, mezi výchovami má však své nezastupitelné místo.

  • Czech name

    Umělecký literární text pro děti jako prostředek emocionální školní a volnočasové výchovy 21. století

  • Czech description

    Text se zaměřuje na problematiku uměleckého literárního textu pro děti a mládež jako prostředku emocionální školní a volnočasové výchovy. Vychází ze skutečnosti, že zvýšené nároky dnešní doby souvisejí i se zrychlením fyzického a rozumového vývoje dětí, které však není v rovnováze s jejich vývojem citovým, emocionálním. Emoční vzdělávání patří mezi aktuální trendy současné pedagogiky a psychologie. Článek přináší výběr konkrétních knižních titulů posledních let: jedná se o řadu odborných, populárně naučných publikací, a především knih pro děti a mládež, které jsou využitelné při práci s dětským nebo dospívajícím čtenářem v rámci školské edukace a výchovy ve volném čase. Právě díla literatury pro děti a mládež umožňují rozvíjet racionální stránku osobnosti v úzkém sepětí s rozvojem emocionálním a sociálním. Text doporučuje vhodné metody a formy práce s literárními texty. Emoční výchova byla dlouho marginalizována, mezi výchovami má však své nezastupitelné místo.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Tvořivá dramatika

  • ISSN

    1211-8001

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    99

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

    31-38

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database