Artistic Literary Text for Children As a Means of Emotional School And Leisure Education of the 21st Century
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12260%2F23%3A43907793" target="_blank" >RIV/60076658:12260/23:43907793 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Umělecký literární text pro děti jako prostředek emocionální školní a volnočasové výchovy 21. století
Original language description
Text se zaměřuje na problematiku uměleckého literárního textu pro děti a mládež jako prostředku emocionální školní a volnočasové výchovy. Vychází ze skutečnosti, že zvýšené nároky dnešní doby souvisejí i se zrychlením fyzického a rozumového vývoje dětí, které však není v rovnováze s jejich vývojem citovým, emocionálním. Emoční vzdělávání patří mezi aktuální trendy současné pedagogiky a psychologie. Článek přináší výběr konkrétních knižních titulů posledních let: jedná se o řadu odborných, populárně naučných publikací, a především knih pro děti a mládež, které jsou využitelné při práci s dětským nebo dospívajícím čtenářem v rámci školské edukace a výchovy ve volném čase. Právě díla literatury pro děti a mládež umožňují rozvíjet racionální stránku osobnosti v úzkém sepětí s rozvojem emocionálním a sociálním. Text doporučuje vhodné metody a formy práce s literárními texty. Emoční výchova byla dlouho marginalizována, mezi výchovami má však své nezastupitelné místo.
Czech name
Umělecký literární text pro děti jako prostředek emocionální školní a volnočasové výchovy 21. století
Czech description
Text se zaměřuje na problematiku uměleckého literárního textu pro děti a mládež jako prostředku emocionální školní a volnočasové výchovy. Vychází ze skutečnosti, že zvýšené nároky dnešní doby souvisejí i se zrychlením fyzického a rozumového vývoje dětí, které však není v rovnováze s jejich vývojem citovým, emocionálním. Emoční vzdělávání patří mezi aktuální trendy současné pedagogiky a psychologie. Článek přináší výběr konkrétních knižních titulů posledních let: jedná se o řadu odborných, populárně naučných publikací, a především knih pro děti a mládež, které jsou využitelné při práci s dětským nebo dospívajícím čtenářem v rámci školské edukace a výchovy ve volném čase. Právě díla literatury pro děti a mládež umožňují rozvíjet racionální stránku osobnosti v úzkém sepětí s rozvojem emocionálním a sociálním. Text doporučuje vhodné metody a formy práce s literárními texty. Emoční výchova byla dlouho marginalizována, mezi výchovami má však své nezastupitelné místo.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Tvořivá dramatika
ISSN
1211-8001
e-ISSN
—
Volume of the periodical
99
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
8
Pages from-to
31-38
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—