Motivation and Classroom Climate
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F03%3A00004564" target="_blank" >RIV/60076658:12410/03:00004564 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Motivace a utváření klimatu třídy
Original language description
Považujeme za důležité, aby učitel svým jednáním a způsoby interakce se žáky facilitoval jejich potencionality. Vycházíme z Rheibergova (1989) obecného modelu motivace, který umožňuje diferencovat mezi incentivy specifickými pro činnost a incentivy, ježse týkají budoucích událostí. Z incentivů týkajících se prováděné činnosti diskutujeme flow a na bázi autodeterminační teorie vnitřní motivace a zájem. Pokud jde o intencivy vztahující se k výsledkům a následkům, zaměřujeme se zejména na vztahové normy. Flow, vnitřní motivace, zájem a orientace učitele na individuální vztahovou normu vedou k vytváření příznivého klimatu ve třídě, a tak umožňují rozvoj potencionalit žáků.
Czech name
Motivace a utváření klimatu třídy
Czech description
—
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2003
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Klima současné české školy-sbor. příspěvků z 11. konference ČPdS
ISBN
80-7302-064-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
11
Pages from-to
93-103
Publisher name
Česká pedagogická společnost
Place of publication
Brno
Event location
Olomouc
Event date
Jan 14, 2003
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—