How teachers come to dynamic geometry
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F08%3A00009893" target="_blank" >RIV/60076658:12410/08:00009893 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Jak učitelé přicházejí k dynamické geometrii
Original language description
Článek se zabývá přípravou učitelů matematiky v oblasti použití počítače ve výuce geometrie. Při seznamování se software dynamické geometrie učitel zjišťuje, že kromě ovládnutí počítače jako média a softwarové aplikace jako výukové pomůcky potřebuje porozumět novému druhu geometrie, která vzhledem ke své interaktivitě a dynamice vykazuje jiné vlastnosti než geometrie, kterou učitel zná a vyučuje. Výzkum, který zkoumal, jak učitelé nebo studenti učitelství přistupují k dynamické geometrii, jak se jí snaží porozumět a jaké chyby přitom dělají, byl realizován na účastnících školení v praxi a mezi studenty učitelství. Jsou uvedeny a komentovány výsledky zúčastněného pozorování na třech modelových příkladech.
Czech name
Jak učitelé přicházejí k dynamické geometrii
Czech description
Článek se zabývá přípravou učitelů matematiky v oblasti použití počítače ve výuce geometrie. Při seznamování se software dynamické geometrie učitel zjišťuje, že kromě ovládnutí počítače jako média a softwarové aplikace jako výukové pomůcky potřebuje porozumět novému druhu geometrie, která vzhledem ke své interaktivitě a dynamice vykazuje jiné vlastnosti než geometrie, kterou učitel zná a vyučuje. Výzkum, který zkoumal, jak učitelé nebo studenti učitelství přistupují k dynamické geometrii, jak se jí snaží porozumět a jaké chyby přitom dělají, byl realizován na účastnících školení v praxi a mezi studenty učitelství. Jsou uvedeny a komentovány výsledky zúčastněného pozorování na třech modelových příkladech.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA406%2F08%2F0710" target="_blank" >GA406/08/0710: Development of Mathematical Literacy in Primary Education</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Univ. S. Boh. Dept. Math. Rep. Ser.
ISSN
1214-4681
e-ISSN
—
Volume of the periodical
16.
Issue of the periodical within the volume
x
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
6
Pages from-to
—
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—