All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

A Japanese sculpture seen through the eyes of the custodian and the art therapist

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F10%3A00011721" target="_blank" >RIV/60076658:12410/10:00011721 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Japonská skulptura pohledem kurátorky a arteterapeuta

  • Original language description

    První část příspěvku je věnována postupům a pravidlům, která se používají k zpřístupnění výtvarných děl v muzeích výtvarného umění a souvisejí s taktilním vnímáním. K nim patří haptizace a tyflografika. Autorka představuje soubor praxí ověřených přístupů. Hmatové výstavní projekty se pod společenským tlakem a s podporou legislativy stávají integrální součástí prezentace kulturního dědictví paměťových institucí a jako takové budou očekávány i většinovou veřejností. Hmatová expozice mimo jiné nabízí vidícímu publiku příležitost znovuobjevit a přehodnotit význam ?zapomenutého smyslu?, jakým je hmat. Druhá část je věnována předvedení doprovodného pořadu pro návštěvníky se zrakovým nedostatkem. Tématem byla ženská figurína z období Džómón. Práci v ateliérupředchází interpretační vstup, v němž jsou návštěvníci seznámeni s pojmem stylizace ve výtvarném umění a je vysvětlena úloha dekorativního prvku v asijském umění. Po prohlídce díla následuje výtvarná práce v ateliéru technikou hmatového m

  • Czech name

    Japonská skulptura pohledem kurátorky a arteterapeuta

  • Czech description

    První část příspěvku je věnována postupům a pravidlům, která se používají k zpřístupnění výtvarných děl v muzeích výtvarného umění a souvisejí s taktilním vnímáním. K nim patří haptizace a tyflografika. Autorka představuje soubor praxí ověřených přístupů. Hmatové výstavní projekty se pod společenským tlakem a s podporou legislativy stávají integrální součástí prezentace kulturního dědictví paměťových institucí a jako takové budou očekávány i většinovou veřejností. Hmatová expozice mimo jiné nabízí vidícímu publiku příležitost znovuobjevit a přehodnotit význam ?zapomenutého smyslu?, jakým je hmat. Druhá část je věnována předvedení doprovodného pořadu pro návštěvníky se zrakovým nedostatkem. Tématem byla ženská figurína z období Džómón. Práci v ateliérupředchází interpretační vstup, v němž jsou návštěvníci seznámeni s pojmem stylizace ve výtvarném umění a je vysvětlena úloha dekorativního prvku v asijském umění. Po prohlídce díla následuje výtvarná práce v ateliéru technikou hmatového m

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AL - Art, architecture, cultural heritage

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2010

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Zprostředkování umění znevýhodněným skupinám

  • ISBN

    978-80-210-5403-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    11

  • Pages from-to

  • Publisher name

    PF MU

  • Place of publication

    Brno

  • Event location

    Brno

  • Event date

    Jan 1, 2010

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article