Explorative approach to voice-change investigation as Self experience of prospective teachers
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F11%3A43882119" target="_blank" >RIV/60076658:12410/11:43882119 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Výzkumný přístup ke zkoumání hlasové změny jako Jáské zkušenosti u budoucích učitelů
Original language description
Příspěvek vychází z psychosomatického přístupu ke hlasové výchově a je postaven na koncepci hlasové změny jako specifické složky Jáské zkušenosti v procesu výchovy. Filozofickou oporou příspěvku je Buberovo dialogické pojetí Já (1969) aplikované na výzkum lidského hlasu. Hlasová změna se v psychosomatickém pojetí stává průnikem subjektivního Jáského zakoušení a předmětného vědění, které lze sdělovat a sdílet s druhými. Proto ji také lze zprostředkovaně zkoumat na základě výpovědí (obsahová analýza písemných reflexí a polostrukturovaných rozhovorů). 2 případové studie podporují tvrzení, že pro učitele jsou hlasové kompetence důležitou součástí profese a jejich rozvoj v psychosomatickém pojetí je procesem podílejícím se na formování lidské individuality.
Czech name
Výzkumný přístup ke zkoumání hlasové změny jako Jáské zkušenosti u budoucích učitelů
Czech description
Příspěvek vychází z psychosomatického přístupu ke hlasové výchově a je postaven na koncepci hlasové změny jako specifické složky Jáské zkušenosti v procesu výchovy. Filozofickou oporou příspěvku je Buberovo dialogické pojetí Já (1969) aplikované na výzkum lidského hlasu. Hlasová změna se v psychosomatickém pojetí stává průnikem subjektivního Jáského zakoušení a předmětného vědění, které lze sdělovat a sdílet s druhými. Proto ji také lze zprostředkovaně zkoumat na základě výpovědí (obsahová analýza písemných reflexí a polostrukturovaných rozhovorů). 2 případové studie podporují tvrzení, že pro učitele jsou hlasové kompetence důležitou součástí profese a jejich rozvoj v psychosomatickém pojetí je procesem podílejícím se na formování lidské individuality.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku X. Vybrané aspekty teorie a praxe
ISBN
978-80-244-2906-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
101-106
Publisher name
Univerzita Palackého v Olomouci
Place of publication
Olomouc
Event location
Olomouc
Event date
Jan 24, 2011
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—