ACTING WITH THE INNER PARTNER: THE RESEARCH AND ITS DIFFICULTIES
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F13%3A43885749" target="_blank" >RIV/60076658:12410/13:43885749 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
VÝZKUM DIALOGICKÉHO JEDNÁNÍ A JEHO ÚSKALÍ
Original language description
Experimentální výuka dialogického jednání a jeho výzkum probíhá v Českých Budějovicích již osmým rokem. Za tu dobu se nám podařilo shromáždit více než 2000 písemných reflexí, zachycují-cích zejména jednosemestrální zkušenost s dialogickým jednáním. Kroměnich pak existují ještě video-záznamy, zaznamenávající obvykle experimentaci z počátku a konce semestru. Náš zájem však není směřován k výzkumu kvantitativnímu, ale kvalitativnímu. Zde se ukazují určitá úskalí, zejména v metodologii. U psychosomatickýchdisciplin, ke kterým dialogické jednání patří, je zapotřebí individuální přístup, prostor a čas. Skupiny studentů jsou však často příliš početné a jejich zkušenost je pouze jednosemestrální. Do jaké míry písemné výpovědi studentů skutečně vypovídají o jejich psychosomatické kondici? Ovlivňuje způsob jejich výpovědi jejich lektor? Do jaké míry a jak se dá sledovat osobnostní rozvoj? Jakým způsobem se pokoušet objektivizovat veskrze subjektivní zkušenost, ať už studenta či lektora? Toto j
Czech name
VÝZKUM DIALOGICKÉHO JEDNÁNÍ A JEHO ÚSKALÍ
Czech description
Experimentální výuka dialogického jednání a jeho výzkum probíhá v Českých Budějovicích již osmým rokem. Za tu dobu se nám podařilo shromáždit více než 2000 písemných reflexí, zachycují-cích zejména jednosemestrální zkušenost s dialogickým jednáním. Kroměnich pak existují ještě video-záznamy, zaznamenávající obvykle experimentaci z počátku a konce semestru. Náš zájem však není směřován k výzkumu kvantitativnímu, ale kvalitativnímu. Zde se ukazují určitá úskalí, zejména v metodologii. U psychosomatickýchdisciplin, ke kterým dialogické jednání patří, je zapotřebí individuální přístup, prostor a čas. Skupiny studentů jsou však často příliš početné a jejich zkušenost je pouze jednosemestrální. Do jaké míry písemné výpovědi studentů skutečně vypovídají o jejich psychosomatické kondici? Ovlivňuje způsob jejich výpovědi jejich lektor? Do jaké míry a jak se dá sledovat osobnostní rozvoj? Jakým způsobem se pokoušet objektivizovat veskrze subjektivní zkušenost, ať už studenta či lektora? Toto j
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku XII. Hranice normality.
ISBN
978-80-244-3917-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
252-257
Publisher name
Univerzita Palackého v Olomouci
Place of publication
Olomouc
Event location
Olomouc
Event date
Feb 21, 2013
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—