All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Teaching of digital safety in Czech schools

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F13%3A43886016" target="_blank" >RIV/60076658:12410/13:43886016 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Výuka digitální bezpečnosti v českých školách

  • Original language description

    V poslední době se aktuálním tématem stalo bezpečné používání ICT, ke kterému by děti a mládež měly být vedeny především školou. Realizovali jsme dotazníkové šetření zaměřené na výuku e-bezpečnosti na některých základních a středních školách z pohledu absolventů těchto škol. Zjišťovali jsme, v jaké míře a s jakým přínosem byla realizována výuka e-bezpečnosti, přičemž jsme se zaměřili zejména na zálohování dat, ochranu proti malware, prevenci před krádežemi identity a používání sociálních sítí. Průzkum se zabýval též žákovskou snahou nalézt prostřednictvím sociálních sítí soukromé informace o učitelích a dalších autoritách. V příspěvku dále prezentujeme dotazníkové šetření zacílené na e-bezpečnostní kompetence budoucích učitelů základních škol. Zjišťovali jsme, jaké znalosti, dovednosti a návyky ve výše uvedených oblastech mají studenti učitelství přírodovědných i humanitních oborů na Pedagogické fakultě Jihočeské univerzity.

  • Czech name

    Výuka digitální bezpečnosti v českých školách

  • Czech description

    V poslední době se aktuálním tématem stalo bezpečné používání ICT, ke kterému by děti a mládež měly být vedeny především školou. Realizovali jsme dotazníkové šetření zaměřené na výuku e-bezpečnosti na některých základních a středních školách z pohledu absolventů těchto škol. Zjišťovali jsme, v jaké míře a s jakým přínosem byla realizována výuka e-bezpečnosti, přičemž jsme se zaměřili zejména na zálohování dat, ochranu proti malware, prevenci před krádežemi identity a používání sociálních sítí. Průzkum se zabýval též žákovskou snahou nalézt prostřednictvím sociálních sítí soukromé informace o učitelích a dalších autoritách. V příspěvku dále prezentujeme dotazníkové šetření zacílené na e-bezpečnostní kompetence budoucích učitelů základních škol. Zjišťovali jsme, jaké znalosti, dovednosti a návyky ve výše uvedených oblastech mají studenti učitelství přírodovědných i humanitních oborů na Pedagogické fakultě Jihočeské univerzity.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    DidInfo 2013

  • ISBN

    978-80-557-0527-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

    229-236

  • Publisher name

    Univerzita Mateja Bela, Fakulta prírodných vied v Banskej Bystrici

  • Place of publication

    Banská Bystrica

  • Event location

    Banská Bystrica

  • Event date

    Apr 10, 2013

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article