Gender-balanced language use in advertisements.
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F13%3A43886031" target="_blank" >RIV/60076658:12410/13:43886031 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Jazykově vyvážené pojednávání žen a mužů v reklamě
Original language description
Jazykově nevyvážené je nejen zobrazování žen a mužů v reklamě, nýbrž i jazyk. Používají se a) stereotypní připisování určitých domén určitému genderu, b) obscénní formulace, c) dvojsmyslné narážky, d) jazyk je zdánlivě neutrální, ale ve spojení s obrazemmůže být hrubě urážlivým. Autorka uvádí příklady a návrhy řešení.
Czech name
Jazykově vyvážené pojednávání žen a mužů v reklamě
Czech description
Jazykově nevyvážené je nejen zobrazování žen a mužů v reklamě, nýbrž i jazyk. Používají se a) stereotypní připisování určitých domén určitému genderu, b) obscénní formulace, c) dvojsmyslné narážky, d) jazyk je zdánlivě neutrální, ale ve spojení s obrazemmůže být hrubě urážlivým. Autorka uvádí příklady a návrhy řešení.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AI - Linguistics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Jak na sexistickou reklamu. Manuál pro posuzování sexistické reklamy
ISBN
978-80-87110-26-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
9
Pages from-to
22-30
Publisher name
Otevřená společnost
Place of publication
Praha
Event location
Praha
Event date
Nov 13, 2013
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—