All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Gender-balanced language use in advertisements.

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F13%3A43886031" target="_blank" >RIV/60076658:12410/13:43886031 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Jazykově vyvážené pojednávání žen a mužů v reklamě

  • Original language description

    Jazykově nevyvážené je nejen zobrazování žen a mužů v reklamě, nýbrž i jazyk. Používají se a) stereotypní připisování určitých domén určitému genderu, b) obscénní formulace, c) dvojsmyslné narážky, d) jazyk je zdánlivě neutrální, ale ve spojení s obrazemmůže být hrubě urážlivým. Autorka uvádí příklady a návrhy řešení.

  • Czech name

    Jazykově vyvážené pojednávání žen a mužů v reklamě

  • Czech description

    Jazykově nevyvážené je nejen zobrazování žen a mužů v reklamě, nýbrž i jazyk. Používají se a) stereotypní připisování určitých domén určitému genderu, b) obscénní formulace, c) dvojsmyslné narážky, d) jazyk je zdánlivě neutrální, ale ve spojení s obrazemmůže být hrubě urážlivým. Autorka uvádí příklady a návrhy řešení.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AI - Linguistics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Jak na sexistickou reklamu. Manuál pro posuzování sexistické reklamy

  • ISBN

    978-80-87110-26-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    9

  • Pages from-to

    22-30

  • Publisher name

    Otevřená společnost

  • Place of publication

    Praha

  • Event location

    Praha

  • Event date

    Nov 13, 2013

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article