The implementation of primary prevention in the Czech Republic's primary schools - opportunities and limitations
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F13%3A43886335" target="_blank" >RIV/60076658:12410/13:43886335 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Realizace primární prevence v prostředí základních škol v České republice - možnosti a meze
Original language description
Příspěvek je zaměřen na zhodnocení fungování školy při realizaci preventivních programů a vede k úvaze o vnímání školy jako autority v této specifické oblasti výchovné a preventivní práce. Autor v textu analyzuje problematiku autority školy z hlediska toho, jak jsou vnímány a hodnoceny její postupy v praxi realizace preventivních opatření. Shrnuje a komentuje výsledky výzkumu, který popisuje postoje žáků k prevenci na škole, zaznamenává jejich výhrady k stávajícímu systému a názory na optimální podobu realizace prevence na škole. Dále autor zmiňuje problematiku významu učitelů - metodiků školní prevence při řešení otázek spojených s prevencí na škole. Výsledky slouží k zamyšlení nad celkovou úrovní realizace primární prevence ve školách, ale také k úvaze o významu školy v této specifické výchovné činnosti.
Czech name
Realizace primární prevence v prostředí základních škol v České republice - možnosti a meze
Czech description
Příspěvek je zaměřen na zhodnocení fungování školy při realizaci preventivních programů a vede k úvaze o vnímání školy jako autority v této specifické oblasti výchovné a preventivní práce. Autor v textu analyzuje problematiku autority školy z hlediska toho, jak jsou vnímány a hodnoceny její postupy v praxi realizace preventivních opatření. Shrnuje a komentuje výsledky výzkumu, který popisuje postoje žáků k prevenci na škole, zaznamenává jejich výhrady k stávajícímu systému a názory na optimální podobu realizace prevence na škole. Dále autor zmiňuje problematiku významu učitelů - metodiků školní prevence při řešení otázek spojených s prevencí na škole. Výsledky slouží k zamyšlení nad celkovou úrovní realizace primární prevence ve školách, ale také k úvaze o významu školy v této specifické výchovné činnosti.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sociálně pedagogické štúdie 2013. Dilema sociálnej pedagogiky: výchova alebo prostredie?
ISBN
978-80-223-3360-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
7
Pages from-to
15-21
Publisher name
Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta, Šoltésova 4, Bratislav, 813 01, Slovakia
Place of publication
Bratislava
Event location
Bratislava
Event date
Feb 14, 2013
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—