All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The development of didactics of geography and new trends in the teaching of geography in the Czech Republic

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F13%3A43886362" target="_blank" >RIV/60076658:12410/13:43886362 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vývoj didaktiky geografie a nové trendy výuky zeměpisu v Česku.

  • Original language description

    Příspěvek se věnuje vývoji didaktiky geografie v českých zemích a postavení geografie jako vědního oboru v systému věd. Následně popisuje nové trendy a směry výuky zeměpisu v České republice a zároveň se okrajově zmiňuje o problémech současné výuky zeměpisu na českých základních a středních školách.První etapa vývoje teorie vyučování zeměpisu, období let 1948 - 1965, je označována jako tzv. aplikační etapa (Hájek, 2003). Teorie vyučování zeměpisu (dnes didaktika geografie) byla touto dobou pouze pedagogickou disciplínou. Tvořivost zaměřovala na hledání a propracování metod, organizačních forem a materiálních prostředků specifických pro výuku zeměpisu. Od roku 1990 hovoříme o etapě tzv. transformace didaktiky geografie. Pozornost začala být v rámci výuky zeměpisu věnována novým tématům např. výchově k lidským právům a demokracii, multikulturalitě, mezinárodnímu porozumění a míru, informační či globální výchově aj. Didaktika geografie již představuje hraniční vědu ležící na průniku dvou

  • Czech name

    Vývoj didaktiky geografie a nové trendy výuky zeměpisu v Česku.

  • Czech description

    Příspěvek se věnuje vývoji didaktiky geografie v českých zemích a postavení geografie jako vědního oboru v systému věd. Následně popisuje nové trendy a směry výuky zeměpisu v České republice a zároveň se okrajově zmiňuje o problémech současné výuky zeměpisu na českých základních a středních školách.První etapa vývoje teorie vyučování zeměpisu, období let 1948 - 1965, je označována jako tzv. aplikační etapa (Hájek, 2003). Teorie vyučování zeměpisu (dnes didaktika geografie) byla touto dobou pouze pedagogickou disciplínou. Tvořivost zaměřovala na hledání a propracování metod, organizačních forem a materiálních prostředků specifických pro výuku zeměpisu. Od roku 1990 hovoříme o etapě tzv. transformace didaktiky geografie. Pozornost začala být v rámci výuky zeměpisu věnována novým tématům např. výchově k lidským právům a demokracii, multikulturalitě, mezinárodnímu porozumění a míru, informační či globální výchově aj. Didaktika geografie již představuje hraniční vědu ležící na průniku dvou

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    DE - Earth magnetism, geodesy, geography

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis, Studia Geographica

  • ISSN

    2081-3341

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    148

  • Issue of the periodical within the volume

    4

  • Country of publishing house

    PL - POLAND

  • Number of pages

    9

  • Pages from-to

    100-108

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database