All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

McSociety: fast food chains as a symbol and model of consumer society

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F14%3A43887621" target="_blank" >RIV/60076658:12410/14:43887621 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    McSpolečnost: fast foodové řetězce jako symbol a model konzumní společnosti

  • Original language description

    Již před více než dvěma desítkami let začal americký sociolog George Ritzer používat pro popis a analýzu soudobých západních společností termín "mcdonaldizace". Cílem tohoto příspěvku je přiblížit, o jaké principy se proces mcdonaldizace opírá, kde hledat jeho kořeny, a které oblasti života společnosti zasahuje. Autor si klade otázku, proč je vlastně model restaurací McDonald's tak úspěšný, a snaží se o promýšlení důsledků působení mcdonaldizovaných systémů a institucí. Závěrečná část příspěvku nabízí několik námětů, jak s tématem mcdonaldizace pracovat v kurzech výchovy k občanství a občanského a společenskovědního základu.

  • Czech name

    McSpolečnost: fast foodové řetězce jako symbol a model konzumní společnosti

  • Czech description

    Již před více než dvěma desítkami let začal americký sociolog George Ritzer používat pro popis a analýzu soudobých západních společností termín "mcdonaldizace". Cílem tohoto příspěvku je přiblížit, o jaké principy se proces mcdonaldizace opírá, kde hledat jeho kořeny, a které oblasti života společnosti zasahuje. Autor si klade otázku, proč je vlastně model restaurací McDonald's tak úspěšný, a snaží se o promýšlení důsledků působení mcdonaldizovaných systémů a institucí. Závěrečná část příspěvku nabízí několik námětů, jak s tématem mcdonaldizace pracovat v kurzech výchovy k občanství a občanského a společenskovědního základu.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AO - Sociology, demography

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Spotřební společnost a její reflexe ve výuce společenských věd a výchovy k občanství

  • ISBN

    978-80-7394-475-9

  • Number of pages of the result

    22

  • Pages from-to

    137-158

  • Number of pages of the book

    236

  • Publisher name

    Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích

  • Place of publication

    České Budějovice

  • UT code for WoS chapter