Didactic Usage of School Gardens at Primary Schools in the Czech Republic
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F15%3A43889417" target="_blank" >RIV/60076658:12410/15:43889417 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://scied.cz/index.php/scied/article/viewFile/143/142" target="_blank" >http://scied.cz/index.php/scied/article/viewFile/143/142</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Didaktické využití školních zahrad v České republice na primárním stupni základních škol
Original language description
Hlavním cílem výzkumu bylo zmapovat aktuální stav využívání školních zahrad ve výuce na primárním stupni základních škol v České republice, determinovat potenciální možnosti začleněni školních zahrad do výuky v budoucnosti, a potvrdit hypotézu, že školnízahrada poskytuje vhodný výukový prostor pro výuku na primárním stupni základních škol a zároveň nabízí dostatek příležitostí pro aplikaci badatelsky orientovaných prvků. Na výzkumu participovalo 119 učitelů ze 119 základních škol a 44 studentek Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích studujících obor učitelství pro 1. stupeň základních škol. Data byla získávána dotazníkovým šetřením a analýzou školních vzdělávacích programů. Z výsledků výzkumu vyplývá, že školní zahrady jsou ve výuce na prvním stupni základních škol využívány v rámci všech definovaných vzdělávacích oblasti a jsou postupně transformovány, z čistě pěstitelských, na prostory, které umožňuji učitelům do výuky zařadit praktické aktivity v nejrůznějších disciplínách. Př
Czech name
Didaktické využití školních zahrad v České republice na primárním stupni základních škol
Czech description
Hlavním cílem výzkumu bylo zmapovat aktuální stav využívání školních zahrad ve výuce na primárním stupni základních škol v České republice, determinovat potenciální možnosti začleněni školních zahrad do výuky v budoucnosti, a potvrdit hypotézu, že školnízahrada poskytuje vhodný výukový prostor pro výuku na primárním stupni základních škol a zároveň nabízí dostatek příležitostí pro aplikaci badatelsky orientovaných prvků. Na výzkumu participovalo 119 učitelů ze 119 základních škol a 44 studentek Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích studujících obor učitelství pro 1. stupeň základních škol. Data byla získávána dotazníkovým šetřením a analýzou školních vzdělávacích programů. Z výsledků výzkumu vyplývá, že školní zahrady jsou ve výuce na prvním stupni základních škol využívány v rámci všech definovaných vzdělávacích oblasti a jsou postupně transformovány, z čistě pěstitelských, na prostory, které umožňuji učitelům do výuky zařadit praktické aktivity v nejrůznějších disciplínách. Př
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Scientia in educatione (sciED)
ISSN
1804-7106
e-ISSN
—
Volume of the periodical
6
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
11
Pages from-to
80-90
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—