Views on teacher competencies and their formation within undergraduate and postgraduate students of teacher preparation
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F15%3A43889770" target="_blank" >RIV/60076658:12410/15:43889770 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Pohledy na kompetence učitele a jejich utváření v rámci pregraduální a postgraduální přípravy studentů učitelství
Original language description
Kapitola pojednává o problematice utváření kompetencí učitele. Sleduje nejprve vymezení pojmu kompetence a popisuje terminologické problémy v dané oblasti. Dále text řeší otázku pregraduální přípravy učitele a rozvoj jeho profesní role. Teoretický výkladautor doplňuje zprávou z výzkumného šetření, v němž sledoval názory studentů na připravenost k výkonu pedagogické profese. Výsledky postihují oblasti, v nichž se studenti necítí být kompetentní. Autor dále představuje nový pohled na státní závěrečné zkoušky, v nichž dominuje snaha vést studenty k reflexi a sebereflexi vlastní praxe.
Czech name
Pohledy na kompetence učitele a jejich utváření v rámci pregraduální a postgraduální přípravy studentů učitelství
Czech description
Kapitola pojednává o problematice utváření kompetencí učitele. Sleduje nejprve vymezení pojmu kompetence a popisuje terminologické problémy v dané oblasti. Dále text řeší otázku pregraduální přípravy učitele a rozvoj jeho profesní role. Teoretický výkladautor doplňuje zprávou z výzkumného šetření, v němž sledoval názory studentů na připravenost k výkonu pedagogické profese. Výsledky postihují oblasti, v nichž se studenti necítí být kompetentní. Autor dále představuje nový pohled na státní závěrečné zkoušky, v nichž dominuje snaha vést studenty k reflexi a sebereflexi vlastní praxe.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Rozvoj kompetencí vzdělavatelů v kontextu moderního pojetí vzdělávání
ISBN
978-80-7509-256-4
Number of pages of the result
6
Pages from-to
228-233
Number of pages of the book
299
Publisher name
Mendelova univerzita v Brně
Place of publication
Brno
UT code for WoS chapter
—