Inquiry based mathematics education on primary school level
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F16%3A43891243" target="_blank" >RIV/60076658:12410/16:43891243 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://dx.doi.org/10.14712/23363177.2017.5" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.14712/23363177.2017.5</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14712/23363177.2017.5" target="_blank" >10.14712/23363177.2017.5</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Badatelsky orientovaná výuka matematiky na 1. stupni základního vzdělávání
Original language description
Badatelsky orientovaná výuka zjednodušeně řečeno znamená, že učitel ve třídě vytvoří podmínky pro to, aby žák mohl část poznatků, které se má naučit, sám objevit. Cílem této studie bylo na základě analýzy několika hodin takto vedené výuky matematiky na 1. stupni základní školy identifikovat jevy, které jsou pro kulturu takto koncipované výuky charakteristické a způsobují při její realizaci obtíže: (a) s formulací učebních cílů relevantních k platnému kurikulu, (b) s řízením žákovských experimentů a směřováním k naplnění cílů, (c) s respektováním individuálních rozdílů mezi žáky. Realizace hodin se lišila zejména v tom, jakou míru autonomie učitel žáků umožnil, jak se vyrovnával s nejasnostmi a neurčitostí, které se jevily v dialogu se žáky, a jaký měl vhled do hlubší struktury matematiky.
Czech name
Badatelsky orientovaná výuka matematiky na 1. stupni základního vzdělávání
Czech description
Badatelsky orientovaná výuka zjednodušeně řečeno znamená, že učitel ve třídě vytvoří podmínky pro to, aby žák mohl část poznatků, které se má naučit, sám objevit. Cílem této studie bylo na základě analýzy několika hodin takto vedené výuky matematiky na 1. stupni základní školy identifikovat jevy, které jsou pro kulturu takto koncipované výuky charakteristické a způsobují při její realizaci obtíže: (a) s formulací učebních cílů relevantních k platnému kurikulu, (b) s řízením žákovských experimentů a směřováním k naplnění cílů, (c) s respektováním individuálních rozdílů mezi žáky. Realizace hodin se lišila zejména v tom, jakou míru autonomie učitel žáků umožnil, jak se vyrovnával s nejasnostmi a neurčitostí, které se jevily v dialogu se žáky, a jaký měl vhled do hlubší struktury matematiky.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA14-01417S" target="_blank" >GA14-01417S: Enhancing mathematics content knowledge of future primary teachers via inquiry based education</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Orbis scholae
ISSN
1802-4637
e-ISSN
—
Volume of the periodical
10
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
14
Pages from-to
117 - 130
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—