All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Inquiry based mathematics education on primary school level

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F16%3A43891243" target="_blank" >RIV/60076658:12410/16:43891243 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/23363177.2017.5" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.14712/23363177.2017.5</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/23363177.2017.5" target="_blank" >10.14712/23363177.2017.5</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Badatelsky orientovaná výuka matematiky na 1. stupni základního vzdělávání

  • Original language description

    Badatelsky orientovaná výuka zjednodušeně řečeno znamená, že učitel ve třídě vytvoří podmínky pro to, aby žák mohl část poznatků, které se má naučit, sám objevit. Cílem této studie bylo na základě analýzy několika hodin takto vedené výuky matematiky na 1. stupni základní školy identifikovat jevy, které jsou pro kulturu takto koncipované výuky charakteristické a způsobují při její realizaci obtíže: (a) s formulací učebních cílů relevantních k platnému kurikulu, (b) s řízením žákovských experimentů a směřováním k naplnění cílů, (c) s respektováním individuálních rozdílů mezi žáky. Realizace hodin se lišila zejména v tom, jakou míru autonomie učitel žáků umožnil, jak se vyrovnával s nejasnostmi a neurčitostí, které se jevily v dialogu se žáky, a jaký měl vhled do hlubší struktury matematiky.

  • Czech name

    Badatelsky orientovaná výuka matematiky na 1. stupni základního vzdělávání

  • Czech description

    Badatelsky orientovaná výuka zjednodušeně řečeno znamená, že učitel ve třídě vytvoří podmínky pro to, aby žák mohl část poznatků, které se má naučit, sám objevit. Cílem této studie bylo na základě analýzy několika hodin takto vedené výuky matematiky na 1. stupni základní školy identifikovat jevy, které jsou pro kulturu takto koncipované výuky charakteristické a způsobují při její realizaci obtíže: (a) s formulací učebních cílů relevantních k platnému kurikulu, (b) s řízením žákovských experimentů a směřováním k naplnění cílů, (c) s respektováním individuálních rozdílů mezi žáky. Realizace hodin se lišila zejména v tom, jakou míru autonomie učitel žáků umožnil, jak se vyrovnával s nejasnostmi a neurčitostí, které se jevily v dialogu se žáky, a jaký měl vhled do hlubší struktury matematiky.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA14-01417S" target="_blank" >GA14-01417S: Enhancing mathematics content knowledge of future primary teachers via inquiry based education</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Orbis scholae

  • ISSN

    1802-4637

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    10

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    14

  • Pages from-to

    117 - 130

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database