All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Are there methodological resources for a formation of biology teacher professional development innovations?

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F16%3A43891377" target="_blank" >RIV/60076658:12410/16:43891377 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://bech.truni.sk/prilohy/BECH_2_2016.pdf" target="_blank" >http://bech.truni.sk/prilohy/BECH_2_2016.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Existují metodologická východiska pro vytváření inovací přípravy učitelů biologie?

  • Original language description

    Inovace přípravy učitelů biologie uskutečňujeme v zásadě průběžně. Nástroji pro tyto inovace jsou akty formálního i věcného charakteru. Rozhodujeme o nich na základě zpětnovazebných mechanizmů i podnětů z oblasti aktuálního poznání vědních oborů, školské praxe, psychosociálního vývoje společnosti i intuice. Výsledky a efektivitu těchto inovací až na výjimky blíže nezkoumáme. Tento příspěvek se proto zabývá otázkou, jaká metodologická, popř. teoretická východiska, lze vzít v úvahu pro konstrukci inovací přípravy učitelů biologie, pokud tyto inovace budeme chápat jako odborný, resp. výzkumný problém didaktiky biologie. Snaží se diskutovat role Komenského realistické pedagogiky, teorie didaktického pochopení obsahu a teorie, resp. metody didaktické rekonstrukce jako východisek pro konstrukci inovací vzhledem k očekávaným kompetencím učitelů a cílům biologického vzdělávání.

  • Czech name

    Existují metodologická východiska pro vytváření inovací přípravy učitelů biologie?

  • Czech description

    Inovace přípravy učitelů biologie uskutečňujeme v zásadě průběžně. Nástroji pro tyto inovace jsou akty formálního i věcného charakteru. Rozhodujeme o nich na základě zpětnovazebných mechanizmů i podnětů z oblasti aktuálního poznání vědních oborů, školské praxe, psychosociálního vývoje společnosti i intuice. Výsledky a efektivitu těchto inovací až na výjimky blíže nezkoumáme. Tento příspěvek se proto zabývá otázkou, jaká metodologická, popř. teoretická východiska, lze vzít v úvahu pro konstrukci inovací přípravy učitelů biologie, pokud tyto inovace budeme chápat jako odborný, resp. výzkumný problém didaktiky biologie. Snaží se diskutovat role Komenského realistické pedagogiky, teorie didaktického pochopení obsahu a teorie, resp. metody didaktické rekonstrukce jako východisek pro konstrukci inovací vzhledem k očekávaným kompetencím učitelů a cílům biologického vzdělávání.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Biológia, ekológia, chémia

  • ISSN

    1338-1024

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    20

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    SK - SLOVAKIA

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

    2-8

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database