Are there methodological resources for a formation of biology teacher professional development innovations?
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F16%3A43891377" target="_blank" >RIV/60076658:12410/16:43891377 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://bech.truni.sk/prilohy/BECH_2_2016.pdf" target="_blank" >http://bech.truni.sk/prilohy/BECH_2_2016.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Existují metodologická východiska pro vytváření inovací přípravy učitelů biologie?
Original language description
Inovace přípravy učitelů biologie uskutečňujeme v zásadě průběžně. Nástroji pro tyto inovace jsou akty formálního i věcného charakteru. Rozhodujeme o nich na základě zpětnovazebných mechanizmů i podnětů z oblasti aktuálního poznání vědních oborů, školské praxe, psychosociálního vývoje společnosti i intuice. Výsledky a efektivitu těchto inovací až na výjimky blíže nezkoumáme. Tento příspěvek se proto zabývá otázkou, jaká metodologická, popř. teoretická východiska, lze vzít v úvahu pro konstrukci inovací přípravy učitelů biologie, pokud tyto inovace budeme chápat jako odborný, resp. výzkumný problém didaktiky biologie. Snaží se diskutovat role Komenského realistické pedagogiky, teorie didaktického pochopení obsahu a teorie, resp. metody didaktické rekonstrukce jako východisek pro konstrukci inovací vzhledem k očekávaným kompetencím učitelů a cílům biologického vzdělávání.
Czech name
Existují metodologická východiska pro vytváření inovací přípravy učitelů biologie?
Czech description
Inovace přípravy učitelů biologie uskutečňujeme v zásadě průběžně. Nástroji pro tyto inovace jsou akty formálního i věcného charakteru. Rozhodujeme o nich na základě zpětnovazebných mechanizmů i podnětů z oblasti aktuálního poznání vědních oborů, školské praxe, psychosociálního vývoje společnosti i intuice. Výsledky a efektivitu těchto inovací až na výjimky blíže nezkoumáme. Tento příspěvek se proto zabývá otázkou, jaká metodologická, popř. teoretická východiska, lze vzít v úvahu pro konstrukci inovací přípravy učitelů biologie, pokud tyto inovace budeme chápat jako odborný, resp. výzkumný problém didaktiky biologie. Snaží se diskutovat role Komenského realistické pedagogiky, teorie didaktického pochopení obsahu a teorie, resp. metody didaktické rekonstrukce jako východisek pro konstrukci inovací vzhledem k očekávaným kompetencím učitelů a cílům biologického vzdělávání.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Biológia, ekológia, chémia
ISSN
1338-1024
e-ISSN
—
Volume of the periodical
20
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
7
Pages from-to
2-8
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—