Mothers of children with specific learning disabilities and their attitude towards school
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F17%3A43895944" target="_blank" >RIV/60076658:12410/17:43895944 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Pohled matek dětí se SPU na školu
Original language description
Příspěvek představuje specifickou poruchu učení jako zátěž pro matku. Na základě hloubkových polostrukturovaných rozhovorů s 25 matkami byly analyzovány zátěžové momenty spojené se SPU tak, jak jsou vnímány matkami. Jedním ze zdrojů zátěže (ale také opory) může být i škola - významný je zejména vztah s učiteli dítěte a komunikace s nimi, matkou pociťovaný školní tlak apod. V příspěvku jsou analyzovány hlavní zátěžové momenty spojené se školou i potřeby a očekávání matek dětí se SPU vztažené ke škole, zároveň bude ukázáno, co činí školu (v očích matek) zdrojem opory. Ukázány budou i strategie, kterých matky ke zvládání tohoto typu zátěže využívají.
Czech name
Pohled matek dětí se SPU na školu
Czech description
Příspěvek představuje specifickou poruchu učení jako zátěž pro matku. Na základě hloubkových polostrukturovaných rozhovorů s 25 matkami byly analyzovány zátěžové momenty spojené se SPU tak, jak jsou vnímány matkami. Jedním ze zdrojů zátěže (ale také opory) může být i škola - významný je zejména vztah s učiteli dítěte a komunikace s nimi, matkou pociťovaný školní tlak apod. V příspěvku jsou analyzovány hlavní zátěžové momenty spojené se školou i potřeby a očekávání matek dětí se SPU vztažené ke škole, zároveň bude ukázáno, co činí školu (v očích matek) zdrojem opory. Ukázány budou i strategie, kterých matky ke zvládání tohoto typu zátěže využívají.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Škola a její lidé na křižovatkách
ISBN
978-80-905245-8-3
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Number of pages
16
Pages from-to
55-70
Publisher name
Česká pedagogická společnost
Place of publication
Brno
Event location
Pedagogická fakulta Jihočeské univerzity v Č.B.
Event date
Mar 26, 2015
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—