All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Small Schools as an Alternative of the Education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F17%3A43896308" target="_blank" >RIV/60076658:12410/17:43896308 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Málotřídní škola jako alternativa ve vzdělávání

  • Original language description

    Specifickou úlohu hrály vždy v českém výchovně vzdělávacím systému málotřídní školy, které v současnosti zažívají určitou renesanci. Záležitost málotřídních škol je dnes aktuální pro řadu zemí západní Evropy zejména díky pozornosti věnované rozvoji obcí a regionů. Mezi českými pedagogy je ale málotřídní školství obvykle vnímáno jako neefektivní a neperspektivní. Učím na jedné z nejmenších málotřídních škol v jižních Čechách. V současnosti tato škola zažívá příliv žáků z přilehlých obcí. Rodiče těchto dětí se výchovně značně angažují a málotřídní školu si vybírají cíleně i přes nutnost dojíždění, rezignují přitom na možnosti plně organizované školy v blízkosti jejich bydliště. Nabízí se tak možnost zkoumat jejich výchovné (a obecně rodičovské) postoje, které jsou za touto volbou.

  • Czech name

    Málotřídní škola jako alternativa ve vzdělávání

  • Czech description

    Specifickou úlohu hrály vždy v českém výchovně vzdělávacím systému málotřídní školy, které v současnosti zažívají určitou renesanci. Záležitost málotřídních škol je dnes aktuální pro řadu zemí západní Evropy zejména díky pozornosti věnované rozvoji obcí a regionů. Mezi českými pedagogy je ale málotřídní školství obvykle vnímáno jako neefektivní a neperspektivní. Učím na jedné z nejmenších málotřídních škol v jižních Čechách. V současnosti tato škola zažívá příliv žáků z přilehlých obcí. Rodiče těchto dětí se výchovně značně angažují a málotřídní školu si vybírají cíleně i přes nutnost dojíždění, rezignují přitom na možnosti plně organizované školy v blízkosti jejich bydliště. Nabízí se tak možnost zkoumat jejich výchovné (a obecně rodičovské) postoje, které jsou za touto volbou.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Škola a její křižovatky. Brno: Česká pedagogická společnost.

  • ISBN

    978-80-905245-7-6

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Number of pages

    12

  • Pages from-to

    41-52

  • Publisher name

    Česká pedagogická společnost

  • Place of publication

    Brno

  • Event location

    Pedagogická fakulta Jihočeské univerzity v Č.B.

  • Event date

    Mar 26, 2015

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article