Small Schools as an Alternative of the Education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F17%3A43896308" target="_blank" >RIV/60076658:12410/17:43896308 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Málotřídní škola jako alternativa ve vzdělávání
Original language description
Specifickou úlohu hrály vždy v českém výchovně vzdělávacím systému málotřídní školy, které v současnosti zažívají určitou renesanci. Záležitost málotřídních škol je dnes aktuální pro řadu zemí západní Evropy zejména díky pozornosti věnované rozvoji obcí a regionů. Mezi českými pedagogy je ale málotřídní školství obvykle vnímáno jako neefektivní a neperspektivní. Učím na jedné z nejmenších málotřídních škol v jižních Čechách. V současnosti tato škola zažívá příliv žáků z přilehlých obcí. Rodiče těchto dětí se výchovně značně angažují a málotřídní školu si vybírají cíleně i přes nutnost dojíždění, rezignují přitom na možnosti plně organizované školy v blízkosti jejich bydliště. Nabízí se tak možnost zkoumat jejich výchovné (a obecně rodičovské) postoje, které jsou za touto volbou.
Czech name
Málotřídní škola jako alternativa ve vzdělávání
Czech description
Specifickou úlohu hrály vždy v českém výchovně vzdělávacím systému málotřídní školy, které v současnosti zažívají určitou renesanci. Záležitost málotřídních škol je dnes aktuální pro řadu zemí západní Evropy zejména díky pozornosti věnované rozvoji obcí a regionů. Mezi českými pedagogy je ale málotřídní školství obvykle vnímáno jako neefektivní a neperspektivní. Učím na jedné z nejmenších málotřídních škol v jižních Čechách. V současnosti tato škola zažívá příliv žáků z přilehlých obcí. Rodiče těchto dětí se výchovně značně angažují a málotřídní školu si vybírají cíleně i přes nutnost dojíždění, rezignují přitom na možnosti plně organizované školy v blízkosti jejich bydliště. Nabízí se tak možnost zkoumat jejich výchovné (a obecně rodičovské) postoje, které jsou za touto volbou.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Škola a její křižovatky. Brno: Česká pedagogická společnost.
ISBN
978-80-905245-7-6
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Number of pages
12
Pages from-to
41-52
Publisher name
Česká pedagogická společnost
Place of publication
Brno
Event location
Pedagogická fakulta Jihočeské univerzity v Č.B.
Event date
Mar 26, 2015
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—