Mentalization or Kanzi will tell me, won?t he?
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F17%3A43896406" target="_blank" >RIV/60076658:12410/17:43896406 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/view/950/2970/690-2" target="_blank" >https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/view/950/2970/690-2</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Mentalizace aneb Kanzi mi to poví, nebo ne?
Original language description
Kapitola se věnuje vybraným didaktickým aspektům výuky psychologie: jak se psychologie učí na gymnáziu a jakým způsobem lze zkvalitňovat její výuku vedoucí k rozvoji funkční psychologické gramotnosti. Kapitola obsahuje kazuistiku, která je postavená na kvalitativní analýze podle tzv. metodiky 3A (Janík et al., 2013; Slavík et al., 2014). Ta zkoumá učební prostředí, kdy se případem stává výuková situace. Pozorovaná výuková situace je konceptově analyzovaná pomocí tzv. modelu hloubkové struktury výuky. Kazuistika obsahuje vzájemně propojené fáze: anotace, analýza, alterace, které tvoří i strukturu kapitoly. V kapitole je řešeno téma mentalizace a jeho realizace ve výuce psychologie podle uvedených hledisek a kritérií metodiky 3A. Na základě analýzy výukové situace je navržená změna vedoucí ke konstruktivisticky pojaté výuce.
Czech name
Mentalizace aneb Kanzi mi to poví, nebo ne?
Czech description
Kapitola se věnuje vybraným didaktickým aspektům výuky psychologie: jak se psychologie učí na gymnáziu a jakým způsobem lze zkvalitňovat její výuku vedoucí k rozvoji funkční psychologické gramotnosti. Kapitola obsahuje kazuistiku, která je postavená na kvalitativní analýze podle tzv. metodiky 3A (Janík et al., 2013; Slavík et al., 2014). Ta zkoumá učební prostředí, kdy se případem stává výuková situace. Pozorovaná výuková situace je konceptově analyzovaná pomocí tzv. modelu hloubkové struktury výuky. Kazuistika obsahuje vzájemně propojené fáze: anotace, analýza, alterace, které tvoří i strukturu kapitoly. V kapitole je řešeno téma mentalizace a jeho realizace ve výuce psychologie podle uvedených hledisek a kritérií metodiky 3A. Na základě analýzy výukové situace je navržená změna vedoucí ke konstruktivisticky pojaté výuce.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Didaktické kazuistiky v oborech školního vzdělávání
ISBN
978-80-210-8758-3
Number of pages of the result
17
Pages from-to
363-379
Number of pages of the book
463
Publisher name
Masarykova univerzita v Brně
Place of publication
Brno
UT code for WoS chapter
—