All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Mentalization or Kanzi will tell me, won?t he?

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F17%3A43896406" target="_blank" >RIV/60076658:12410/17:43896406 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/view/950/2970/690-2" target="_blank" >https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/view/950/2970/690-2</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Mentalizace aneb Kanzi mi to poví, nebo ne?

  • Original language description

    Kapitola se věnuje vybraným didaktickým aspektům výuky psychologie: jak se psychologie učí na gymnáziu a jakým způsobem lze zkvalitňovat její výuku vedoucí k rozvoji funkční psychologické gramotnosti. Kapitola obsahuje kazuistiku, která je postavená na kvalitativní analýze podle tzv. metodiky 3A (Janík et al., 2013; Slavík et al., 2014). Ta zkoumá učební prostředí, kdy se případem stává výuková situace. Pozorovaná výuková situace je konceptově analyzovaná pomocí tzv. modelu hloubkové struktury výuky. Kazuistika obsahuje vzájemně propojené fáze: anotace, analýza, alterace, které tvoří i strukturu kapitoly. V kapitole je řešeno téma mentalizace a jeho realizace ve výuce psychologie podle uvedených hledisek a kritérií metodiky 3A. Na základě analýzy výukové situace je navržená změna vedoucí ke konstruktivisticky pojaté výuce.

  • Czech name

    Mentalizace aneb Kanzi mi to poví, nebo ne?

  • Czech description

    Kapitola se věnuje vybraným didaktickým aspektům výuky psychologie: jak se psychologie učí na gymnáziu a jakým způsobem lze zkvalitňovat její výuku vedoucí k rozvoji funkční psychologické gramotnosti. Kapitola obsahuje kazuistiku, která je postavená na kvalitativní analýze podle tzv. metodiky 3A (Janík et al., 2013; Slavík et al., 2014). Ta zkoumá učební prostředí, kdy se případem stává výuková situace. Pozorovaná výuková situace je konceptově analyzovaná pomocí tzv. modelu hloubkové struktury výuky. Kazuistika obsahuje vzájemně propojené fáze: anotace, analýza, alterace, které tvoří i strukturu kapitoly. V kapitole je řešeno téma mentalizace a jeho realizace ve výuce psychologie podle uvedených hledisek a kritérií metodiky 3A. Na základě analýzy výukové situace je navržená změna vedoucí ke konstruktivisticky pojaté výuce.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Didaktické kazuistiky v oborech školního vzdělávání

  • ISBN

    978-80-210-8758-3

  • Number of pages of the result

    17

  • Pages from-to

    363-379

  • Number of pages of the book

    463

  • Publisher name

    Masarykova univerzita v Brně

  • Place of publication

    Brno

  • UT code for WoS chapter