Short-term and working memory
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F17%3A43896408" target="_blank" >RIV/60076658:12410/17:43896408 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/view/950/2970/690-2" target="_blank" >https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/view/950/2970/690-2</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Krátkodobá a pracovní paměť
Original language description
V kapitole jsou řešeny vybrané didaktické aspekty výuky psychologie na střední škole - jak se psychologie učí na gymnáziu a jakým způsobem lze zkvalitňovat její výuku v kontextu funkční psychologické gramotnosti. Kapitola obsahuje kazuistiku, která analyzuje téma krátkodobé a pracovní paměti, a je strukturovaná podle metodiky 3A do tří hlavních částí: anotace - analýza - alterace (Janík et al., 2013, Slavík et al., 2014). Anotace seznamuje s kontextem výukové situace na úrovni tématu, cíle, návaznosti obsahu a didaktického uchopení obsahu. Analýza je věnovaná rozboru výukové situace pomocí modelu hloubkové struktury. V ní je sledovaná kvalita výuky prostřednictvím dosažené úrovně cílových kategorií znalostí a kognitivních procesů v analogii s funkční psychologickou gramotností. A na základě zhodnocení úrovně je navržená alterace, která obsahuje návrhy na zlepšení výuky.
Czech name
Krátkodobá a pracovní paměť
Czech description
V kapitole jsou řešeny vybrané didaktické aspekty výuky psychologie na střední škole - jak se psychologie učí na gymnáziu a jakým způsobem lze zkvalitňovat její výuku v kontextu funkční psychologické gramotnosti. Kapitola obsahuje kazuistiku, která analyzuje téma krátkodobé a pracovní paměti, a je strukturovaná podle metodiky 3A do tří hlavních částí: anotace - analýza - alterace (Janík et al., 2013, Slavík et al., 2014). Anotace seznamuje s kontextem výukové situace na úrovni tématu, cíle, návaznosti obsahu a didaktického uchopení obsahu. Analýza je věnovaná rozboru výukové situace pomocí modelu hloubkové struktury. V ní je sledovaná kvalita výuky prostřednictvím dosažené úrovně cílových kategorií znalostí a kognitivních procesů v analogii s funkční psychologickou gramotností. A na základě zhodnocení úrovně je navržená alterace, která obsahuje návrhy na zlepšení výuky.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Didaktické kazuistiky v oborech školního vzdělávání
ISBN
978-80-210-8758-3
Number of pages of the result
17
Pages from-to
381-397
Number of pages of the book
463
Publisher name
Masarykova univerzita v Brně
Place of publication
Brno
UT code for WoS chapter
—