All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Short-term and working memory

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F17%3A43896408" target="_blank" >RIV/60076658:12410/17:43896408 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/view/950/2970/690-2" target="_blank" >https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/view/950/2970/690-2</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Krátkodobá a pracovní paměť

  • Original language description

    V kapitole jsou řešeny vybrané didaktické aspekty výuky psychologie na střední škole - jak se psychologie učí na gymnáziu a jakým způsobem lze zkvalitňovat její výuku v kontextu funkční psychologické gramotnosti. Kapitola obsahuje kazuistiku, která analyzuje téma krátkodobé a pracovní paměti, a je strukturovaná podle metodiky 3A do tří hlavních částí: anotace - analýza - alterace (Janík et al., 2013, Slavík et al., 2014). Anotace seznamuje s kontextem výukové situace na úrovni tématu, cíle, návaznosti obsahu a didaktického uchopení obsahu. Analýza je věnovaná rozboru výukové situace pomocí modelu hloubkové struktury. V ní je sledovaná kvalita výuky prostřednictvím dosažené úrovně cílových kategorií znalostí a kognitivních procesů v analogii s funkční psychologickou gramotností. A na základě zhodnocení úrovně je navržená alterace, která obsahuje návrhy na zlepšení výuky.

  • Czech name

    Krátkodobá a pracovní paměť

  • Czech description

    V kapitole jsou řešeny vybrané didaktické aspekty výuky psychologie na střední škole - jak se psychologie učí na gymnáziu a jakým způsobem lze zkvalitňovat její výuku v kontextu funkční psychologické gramotnosti. Kapitola obsahuje kazuistiku, která analyzuje téma krátkodobé a pracovní paměti, a je strukturovaná podle metodiky 3A do tří hlavních částí: anotace - analýza - alterace (Janík et al., 2013, Slavík et al., 2014). Anotace seznamuje s kontextem výukové situace na úrovni tématu, cíle, návaznosti obsahu a didaktického uchopení obsahu. Analýza je věnovaná rozboru výukové situace pomocí modelu hloubkové struktury. V ní je sledovaná kvalita výuky prostřednictvím dosažené úrovně cílových kategorií znalostí a kognitivních procesů v analogii s funkční psychologickou gramotností. A na základě zhodnocení úrovně je navržená alterace, která obsahuje návrhy na zlepšení výuky.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Didaktické kazuistiky v oborech školního vzdělávání

  • ISBN

    978-80-210-8758-3

  • Number of pages of the result

    17

  • Pages from-to

    381-397

  • Number of pages of the book

    463

  • Publisher name

    Masarykova univerzita v Brně

  • Place of publication

    Brno

  • UT code for WoS chapter