Possible causes of „plant blindness“ in Czech science curriculum
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F18%3A43898200" target="_blank" >RIV/60076658:12410/18:43898200 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.didsciplus.cz/anglictina/DidSciPlus2018.pdf" target="_blank" >http://www.didsciplus.cz/anglictina/DidSciPlus2018.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Možné příčiny „plant blindness“ v českém přírodovědném kurikulu
Original language description
Mezinárodně používaný termín “Plant blindness” označuje ignoranci člověka vůči rostlinám. Člověk nedoceňuje a mnohdy ani dobře nezná roli rostlin ve svém životním prostředí. Toto přehlížení rostlin může mít v souvislosti s probíhající klimatickou změnou pro budoucnost lidstva vážné negativní důsledky. Následující příspěvek hledá možné příčiny „plant blindness“ v českém přírodovědném vzdělávání. Příspěvek vychází z výsledků několika autorčiných předcházejících výzkumů zaměřených na botanická témata ve výuce, které probíhaly v minulých letech na základních a středních školách. Je zdůrazněna potřeba inovace současného kurikula a doplnění chybějících aktuálních témat do výuky.
Czech name
Možné příčiny „plant blindness“ v českém přírodovědném kurikulu
Czech description
Mezinárodně používaný termín “Plant blindness” označuje ignoranci člověka vůči rostlinám. Člověk nedoceňuje a mnohdy ani dobře nezná roli rostlin ve svém životním prostředí. Toto přehlížení rostlin může mít v souvislosti s probíhající klimatickou změnou pro budoucnost lidstva vážné negativní důsledky. Následující příspěvek hledá možné příčiny „plant blindness“ v českém přírodovědném vzdělávání. Příspěvek vychází z výsledků několika autorčiných předcházejících výzkumů zaměřených na botanická témata ve výuce, které probíhaly v minulých letech na základních a středních školách. Je zdůrazněna potřeba inovace současného kurikula a doplnění chybějících aktuálních témat do výuky.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
DidSci Plus – Research in Didactics of Science PLUS , Proceedings of the International Conference, Charles University – Faculty of Science, Prague, 25th-27th June 2018
ISBN
978-80-7444-065-6
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Number of pages
5
Pages from-to
345-349
Publisher name
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta
Place of publication
Praha
Event location
Praha
Event date
Jun 25, 2018
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—