All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Scientific Text Comprehension Ability of the First Grade Pre-service Science Teachers

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F18%3A43898216" target="_blank" >RIV/60076658:12410/18:43898216 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.didsciplus.cz/anglictina/DidSciPlus2018.pdf" target="_blank" >http://www.didsciplus.cz/anglictina/DidSciPlus2018.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Schopnost porozumění čtenému odbornému textu u začínajících studentů učitelství přírodopisu

  • Original language description

    Schopnost porozumění odbornému textu je jednou ze základních složek tzv. přírodovědné gramotnosti (scientific literacy) a souvisí se schopností jedince porozumět jednotlivým prvkům vědeckého jazyka (scientific language). Příspěvek přináší výsledky sondy zaměřené na úroveň schopností porozumění čtenému odbornému textu u začínajících studentů Pedagogické fakulty JU oboru Přírodopis se zaměřením na vzdělání na počátku jejich studia. Sonda zjišťovala celkovou schopnost porozumění čtenému odbornému textu i dílčí čtenářské dovednosti, konkrétně schopnost vyvozování závěrů a znalost odborné terminologie. Bylo zjištěno, že ve všech sledovaných parametrech mají studenti na počátku studia rezervy poskytující dostatečný prostor pro zlepšení v jeho průběhu. Příspěvek diskutuje i vhodné metody doporučované zahraniční literaturou ke zlepšení jednotlivých dílčích čtenářských dovedností.

  • Czech name

    Schopnost porozumění čtenému odbornému textu u začínajících studentů učitelství přírodopisu

  • Czech description

    Schopnost porozumění odbornému textu je jednou ze základních složek tzv. přírodovědné gramotnosti (scientific literacy) a souvisí se schopností jedince porozumět jednotlivým prvkům vědeckého jazyka (scientific language). Příspěvek přináší výsledky sondy zaměřené na úroveň schopností porozumění čtenému odbornému textu u začínajících studentů Pedagogické fakulty JU oboru Přírodopis se zaměřením na vzdělání na počátku jejich studia. Sonda zjišťovala celkovou schopnost porozumění čtenému odbornému textu i dílčí čtenářské dovednosti, konkrétně schopnost vyvozování závěrů a znalost odborné terminologie. Bylo zjištěno, že ve všech sledovaných parametrech mají studenti na počátku studia rezervy poskytující dostatečný prostor pro zlepšení v jeho průběhu. Příspěvek diskutuje i vhodné metody doporučované zahraniční literaturou ke zlepšení jednotlivých dílčích čtenářských dovedností.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    DidSci Plus – Research in Didactics of Science PLUS , Proceedings of the International Conference, Charles University – Faculty of Science, Prague, 25th-27th June 2018

  • ISBN

    978-80-7444-065-6

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

    329-335

  • Publisher name

    Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta

  • Place of publication

    Praha

  • Event location

    Praha

  • Event date

    Jun 25, 2018

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article