Scientific Text Comprehension Ability of the First Grade Pre-service Science Teachers
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F18%3A43898216" target="_blank" >RIV/60076658:12410/18:43898216 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.didsciplus.cz/anglictina/DidSciPlus2018.pdf" target="_blank" >http://www.didsciplus.cz/anglictina/DidSciPlus2018.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Schopnost porozumění čtenému odbornému textu u začínajících studentů učitelství přírodopisu
Original language description
Schopnost porozumění odbornému textu je jednou ze základních složek tzv. přírodovědné gramotnosti (scientific literacy) a souvisí se schopností jedince porozumět jednotlivým prvkům vědeckého jazyka (scientific language). Příspěvek přináší výsledky sondy zaměřené na úroveň schopností porozumění čtenému odbornému textu u začínajících studentů Pedagogické fakulty JU oboru Přírodopis se zaměřením na vzdělání na počátku jejich studia. Sonda zjišťovala celkovou schopnost porozumění čtenému odbornému textu i dílčí čtenářské dovednosti, konkrétně schopnost vyvozování závěrů a znalost odborné terminologie. Bylo zjištěno, že ve všech sledovaných parametrech mají studenti na počátku studia rezervy poskytující dostatečný prostor pro zlepšení v jeho průběhu. Příspěvek diskutuje i vhodné metody doporučované zahraniční literaturou ke zlepšení jednotlivých dílčích čtenářských dovedností.
Czech name
Schopnost porozumění čtenému odbornému textu u začínajících studentů učitelství přírodopisu
Czech description
Schopnost porozumění odbornému textu je jednou ze základních složek tzv. přírodovědné gramotnosti (scientific literacy) a souvisí se schopností jedince porozumět jednotlivým prvkům vědeckého jazyka (scientific language). Příspěvek přináší výsledky sondy zaměřené na úroveň schopností porozumění čtenému odbornému textu u začínajících studentů Pedagogické fakulty JU oboru Přírodopis se zaměřením na vzdělání na počátku jejich studia. Sonda zjišťovala celkovou schopnost porozumění čtenému odbornému textu i dílčí čtenářské dovednosti, konkrétně schopnost vyvozování závěrů a znalost odborné terminologie. Bylo zjištěno, že ve všech sledovaných parametrech mají studenti na počátku studia rezervy poskytující dostatečný prostor pro zlepšení v jeho průběhu. Příspěvek diskutuje i vhodné metody doporučované zahraniční literaturou ke zlepšení jednotlivých dílčích čtenářských dovedností.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
DidSci Plus – Research in Didactics of Science PLUS , Proceedings of the International Conference, Charles University – Faculty of Science, Prague, 25th-27th June 2018
ISBN
978-80-7444-065-6
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Number of pages
7
Pages from-to
329-335
Publisher name
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta
Place of publication
Praha
Event location
Praha
Event date
Jun 25, 2018
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—