School gardens in education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F19%3A43899966" target="_blank" >RIV/60076658:12410/19:43899966 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Školní zahrady ve výuce
Original language description
Kniha přináší náhled do současné problematiky využívání školních zahrad ve výuce v České republice založený na soustavném výzkumu autorského kolektivu a v kontextu poznatků mezinárodních pedagogických výzkumů v této oblasti. Autorský kolektiv vycházel především z výzkumného šetření uskutečněného v rámci projektu EDUGARD podpořeného z programu INTERREG AT – CZ, který probíhal v letech 2016 – 2019, ale i z dalších svých dlouhodobých výzkumů a zkušeností. První kapitola přináší náhled do současné zahradní pedagogiky, historie školních zahrad u nás i ve světě a seznamuje se současnou úrovní vybavení a využití školních zahra d dle aktuálních výzkumných šetření. Druhá část je věnována přínosům školních zahrad a zahradní pedagogiky jako takové. Obsahuje vybrané případové studie provedené autorským týmem sledující význam výuky na školních zahradách. Třetí část je zaměřena na didaktickou metodologii zahradní pedagogiky s důrazem na moderní výukové metody, jako je badatelská a projektová výuka či didaktické hry, včetně vybraných případových studií. Ve čtvrté, závěrečné kapitole jsou stručně nastíněny aktuální výzkumnou sondou zjištěné problémy, s nimiž se zahradní pedagogika v praxi potýká.
Czech name
Školní zahrady ve výuce
Czech description
Kniha přináší náhled do současné problematiky využívání školních zahrad ve výuce v České republice založený na soustavném výzkumu autorského kolektivu a v kontextu poznatků mezinárodních pedagogických výzkumů v této oblasti. Autorský kolektiv vycházel především z výzkumného šetření uskutečněného v rámci projektu EDUGARD podpořeného z programu INTERREG AT – CZ, který probíhal v letech 2016 – 2019, ale i z dalších svých dlouhodobých výzkumů a zkušeností. První kapitola přináší náhled do současné zahradní pedagogiky, historie školních zahrad u nás i ve světě a seznamuje se současnou úrovní vybavení a využití školních zahra d dle aktuálních výzkumných šetření. Druhá část je věnována přínosům školních zahrad a zahradní pedagogiky jako takové. Obsahuje vybrané případové studie provedené autorským týmem sledující význam výuky na školních zahradách. Třetí část je zaměřena na didaktickou metodologii zahradní pedagogiky s důrazem na moderní výukové metody, jako je badatelská a projektová výuka či didaktické hry, včetně vybraných případových studií. Ve čtvrté, závěrečné kapitole jsou stručně nastíněny aktuální výzkumnou sondou zjištěné problémy, s nimiž se zahradní pedagogika v praxi potýká.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7608-027-0
Number of pages
116
Publisher name
Nakladatelství Epika, Jan Medek
Place of publication
Jindřichův Hradec
UT code for WoS book
—