The importance of psychology in the curriculum of the elementary school and secondary school
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F19%3A43902457" target="_blank" >RIV/60076658:12410/19:43902457 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Význam psychologie v kurikulu ZŠ a SŠ
Original language description
Text se věnuje problematice psychologie v kurikulu ZŠ a SŠ a jejímu významu. Cílem příspěvku je představit návrh na zařazení „psychologického minima“ již do základního vzdělávání. Obsah tohoto navrženého minima vychází z výzkumu na středních školách u nás, kdy bylo zkoumáno, které dimenze mezinárodního konceptu funkční psychologické gramotnosti (McGovern et al., 2010) jsou ve výuce psychologie rozvíjené. Z výsledků výzkumu vyplývá, že nejméně rozvíjenými dimenzemi ve výuce psychologie na středních školách jsou: vědecké a kritické myšlení (Nohavová, 2018). Tyto poznatky se staly podkladem pro úvahy, co by žáci již na základní škole měli vědět o psychologii.
Czech name
Význam psychologie v kurikulu ZŠ a SŠ
Czech description
Text se věnuje problematice psychologie v kurikulu ZŠ a SŠ a jejímu významu. Cílem příspěvku je představit návrh na zařazení „psychologického minima“ již do základního vzdělávání. Obsah tohoto navrženého minima vychází z výzkumu na středních školách u nás, kdy bylo zkoumáno, které dimenze mezinárodního konceptu funkční psychologické gramotnosti (McGovern et al., 2010) jsou ve výuce psychologie rozvíjené. Z výsledků výzkumu vyplývá, že nejméně rozvíjenými dimenzemi ve výuce psychologie na středních školách jsou: vědecké a kritické myšlení (Nohavová, 2018). Tyto poznatky se staly podkladem pro úvahy, co by žáci již na základní škole měli vědět o psychologii.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Společenství praxe jako účinný faktor rozvoje základního a středního vzdělávání — propojení teorie a praxe, Sborník příspěvků ze závěrečné konference projektu Společenství praxe
ISBN
978-80-7603-103-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
19
Pages from-to
49-68
Publisher name
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Place of publication
Praha
Event location
Praha
Event date
Oct 18, 2019
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—