Landscape – a Theme and Medium in Arts Education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F20%3A43901805" target="_blank" >RIV/60076658:12410/20:43901805 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/60076658:12260/20:43901805
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Krajina jako námět a médium ve výtvarné výchově
Original language description
Kolektivní monografie s názvem Krajina jako námět a médium ve výtvarné výchově je oborovou studií o krajině, jež sleduje aktuální požadavky výtvarně-edukačního diskurzu s přihlédnutím k mezioborovým konotacím. Publikace si klade za cíl sloužit jako alternativní didaktický a metodický zdroj pro učitele výtvarné výchovy na obou stupních základních škol. Monografie je skrze své zaměření zároveň využitelná jako studijní materiál pro posluchače učitelských programů oboru výtvarné výchovy. Kromě obecného pojednání o krajině z pohledu rozmanitých vědních disciplín se text zabývá pozicí krajiny v zrcadle výtvarné kultury a zároveň aktualizuje edukativní odkaz tradičních forem krajinomalby a od něj se odvíjející žánrové tematiky. Studie pak dále zpracovává zevrubnou didaktickou analýzu a možnosti tvořivého uchopení širokého námětového spektra, které lze na fenoménu krajiny vystavět v rámci studijních, imaginativních a experimentálních forem výtvarných činností. V návaznosti na současný vzdělávací diskurz se zabývá také obecněji pojatou environmentální tvorbou v krajině.
Czech name
Krajina jako námět a médium ve výtvarné výchově
Czech description
Kolektivní monografie s názvem Krajina jako námět a médium ve výtvarné výchově je oborovou studií o krajině, jež sleduje aktuální požadavky výtvarně-edukačního diskurzu s přihlédnutím k mezioborovým konotacím. Publikace si klade za cíl sloužit jako alternativní didaktický a metodický zdroj pro učitele výtvarné výchovy na obou stupních základních škol. Monografie je skrze své zaměření zároveň využitelná jako studijní materiál pro posluchače učitelských programů oboru výtvarné výchovy. Kromě obecného pojednání o krajině z pohledu rozmanitých vědních disciplín se text zabývá pozicí krajiny v zrcadle výtvarné kultury a zároveň aktualizuje edukativní odkaz tradičních forem krajinomalby a od něj se odvíjející žánrové tematiky. Studie pak dále zpracovává zevrubnou didaktickou analýzu a možnosti tvořivého uchopení širokého námětového spektra, které lze na fenoménu krajiny vystavět v rámci studijních, imaginativních a experimentálních forem výtvarných činností. V návaznosti na současný vzdělávací diskurz se zabývá také obecněji pojatou environmentální tvorbou v krajině.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-904268-5-6
Number of pages
252
Publisher name
Česká sekce INSEA
Place of publication
Olomouc
UT code for WoS book
—