"Attitudes of kindergarten teachers about use of digital technologies in direct pedagogical activities"
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F21%3A43902811" target="_blank" >RIV/60076658:12410/21:43902811 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vztah učitelů mateřských škol k využívání digitálních technologií při přímé pedagogické činnosti
Original language description
"Příspěvek se snaží odpovědět na otázky: Jaké názory zastávají učitelé mateřských škol na využití digitálních technologií při přímé pedagogické činnosti? A jaké faktory tyto názory ovlivňují? Výzkum byl realizován kvalitativní analýzou seminárních prací studentů kombinovaného studia učitelství v mateřských školách. V seminárních pracích studenti na základě rozhovorů zjišťovali názory učitelů na využívání digitálních technologií při přímé pedagogické činnosti. Učitelé mateřských škol pozorují konkrétní negativní důsledky nadužívání digitálních technologií dětmi v rodinném prostředí. Což vede část učitelů k odmítavému postoji na využívání digitálních technologií při přímé pedagogické práci. Většina učitelů mateřských škol chápe digitální technologie při přímé pedagogické činnosti pouze jako zpestření či doplněk. Identifikovanými faktory ovlivňujícími vztah učitelů k využívání digitálních technologií je především věk učitelů a s ním často spojená jejich nízká digitální gramotnost, která mimo jiné neumožňuje učitelům nahlédnout možnosti využití digitálních technologií při výuce. "
Czech name
Vztah učitelů mateřských škol k využívání digitálních technologií při přímé pedagogické činnosti
Czech description
"Příspěvek se snaží odpovědět na otázky: Jaké názory zastávají učitelé mateřských škol na využití digitálních technologií při přímé pedagogické činnosti? A jaké faktory tyto názory ovlivňují? Výzkum byl realizován kvalitativní analýzou seminárních prací studentů kombinovaného studia učitelství v mateřských školách. V seminárních pracích studenti na základě rozhovorů zjišťovali názory učitelů na využívání digitálních technologií při přímé pedagogické činnosti. Učitelé mateřských škol pozorují konkrétní negativní důsledky nadužívání digitálních technologií dětmi v rodinném prostředí. Což vede část učitelů k odmítavému postoji na využívání digitálních technologií při přímé pedagogické práci. Většina učitelů mateřských škol chápe digitální technologie při přímé pedagogické činnosti pouze jako zpestření či doplněk. Identifikovanými faktory ovlivňujícími vztah učitelů k využívání digitálních technologií je především věk učitelů a s ním často spojená jejich nízká digitální gramotnost, která mimo jiné neumožňuje učitelům nahlédnout možnosti využití digitálních technologií při výuce. "
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Didinfo 2021
ISBN
978-80-557-1823-1
ISSN
2454-051X
e-ISSN
—
Number of pages
5
Pages from-to
64-68
Publisher name
UNIVERZITA MATEJA BELA
Place of publication
BÁNSKÁ BYSTRICA
Event location
Bánská Bystrica
Event date
Mar 24, 2021
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—