How teachers use education outside the classroom for instruction within the educational area Humans and their world
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F21%3A43903358" target="_blank" >RIV/60076658:12410/21:43903358 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://journals.muni.cz/pedor/article/view/20597/16646" target="_blank" >https://journals.muni.cz/pedor/article/view/20597/16646</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2021-2-178" target="_blank" >10.5817/PedOr2021-2-178</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Jak učitelé využívají venkovní prostředí pro výuku vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět
Original language description
Hlavním cílem této studie bylo zjistit, jak je aktuálně využívána výuka ve venkovním prostředí učiteli 1. stupně základních škol. Protože učitelé 1. stupně většinou vyučují celou škálu předmětů, pozornost studie byla soustředěna jen na přírodovědné předměty – prvouku a přírodovědu. Na této studii participovalo celkem 120 učitelů vyučujících dané předměty na 1. stupni základní školy napříč Českou republikou. Jako výzkumný nástroj byl zvolen nestandardizovaný autorský dotazník, který čítal celkem 18 otázek. Studie probíhala v letech 2019 a 2020 a rekognoskuje tak aktuální stav výuky těchto předmětů ve venkovním prostředí. Bylo zjištěno, že 97 % respondentů využívá pravidelně výuku ve venkovním prostředí. Studie byla navíc doplněna rozhovory s 20 učiteli z praxe, kterým bylo položeno pět otázek k tématu výuky ve venkovním prostředí.
Czech name
Jak učitelé využívají venkovní prostředí pro výuku vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět
Czech description
Hlavním cílem této studie bylo zjistit, jak je aktuálně využívána výuka ve venkovním prostředí učiteli 1. stupně základních škol. Protože učitelé 1. stupně většinou vyučují celou škálu předmětů, pozornost studie byla soustředěna jen na přírodovědné předměty – prvouku a přírodovědu. Na této studii participovalo celkem 120 učitelů vyučujících dané předměty na 1. stupni základní školy napříč Českou republikou. Jako výzkumný nástroj byl zvolen nestandardizovaný autorský dotazník, který čítal celkem 18 otázek. Studie probíhala v letech 2019 a 2020 a rekognoskuje tak aktuální stav výuky těchto předmětů ve venkovním prostředí. Bylo zjištěno, že 97 % respondentů využívá pravidelně výuku ve venkovním prostředí. Studie byla navíc doplněna rozhovory s 20 učiteli z praxe, kterým bylo položeno pět otázek k tématu výuky ve venkovním prostředí.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
—
Volume of the periodical
31
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
23
Pages from-to
178-200
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—