All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Analysis of the didactic equipment of biology textbooks for lower secondary school

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F21%3A43903561" target="_blank" >RIV/60076658:12410/21:43903561 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://e-pedagogium.upol.cz/artkey/epd-202101-0003_analyza-didakticke-vybavenosti-ucebnic-prirodopisu-pro-2-stupen-zakladnich-skol.php" target="_blank" >http://e-pedagogium.upol.cz/artkey/epd-202101-0003_analyza-didakticke-vybavenosti-ucebnic-prirodopisu-pro-2-stupen-zakladnich-skol.php</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/epd.2021.004" target="_blank" >10.5507/epd.2021.004</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Analýza didaktické vybavenosti učebnic přírodopisu pro 2. stupeň základních škol

  • Original language description

    Příspěvek se zabývá analýzou didaktické vybavenosti učebnic přírodopisu pro 2. stupeň základních škol. Do hodnocení bylo zařazeno celkem 35 titulů od sedmi různých nakladatelství. K šetření byla využita metoda měření didaktické vybavenosti učebnic. Tato metoda je založena na vyhodnocování rozsahu využití jednotlivých strukturních částí, které plní v učebnici specifickou funkci a podporují tak roli textu jako učebního média. Z hlediska sledovaného aspektu vyšly z průzkumu nejlépe učebnice od nakladatelství Nová škola, s. r. o. a Fraus.

  • Czech name

    Analýza didaktické vybavenosti učebnic přírodopisu pro 2. stupeň základních škol

  • Czech description

    Příspěvek se zabývá analýzou didaktické vybavenosti učebnic přírodopisu pro 2. stupeň základních škol. Do hodnocení bylo zařazeno celkem 35 titulů od sedmi různých nakladatelství. K šetření byla využita metoda měření didaktické vybavenosti učebnic. Tato metoda je založena na vyhodnocování rozsahu využití jednotlivých strukturních částí, které plní v učebnici specifickou funkci a podporují tak roli textu jako učebního média. Z hlediska sledovaného aspektu vyšly z průzkumu nejlépe učebnice od nakladatelství Nová škola, s. r. o. a Fraus.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    e-Pedagogium

  • ISSN

    1213-7758

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    21

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    18

  • Pages from-to

    36-53

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database