Pedagogical approaches and didactic procedures focused on leisure literacy
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F21%3A43904040" target="_blank" >RIV/60076658:12410/21:43904040 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/60076658:12260/21:43904040
Result on the web
<a href="https://soced.cz/wp-content/uploads/2021/11/6_STUDY_9-2-2021_7122_T_SocEd_xmp.pdf" target="_blank" >https://soced.cz/wp-content/uploads/2021/11/6_STUDY_9-2-2021_7122_T_SocEd_xmp.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.7441/soced.2021.09.02.04" target="_blank" >10.7441/soced.2021.09.02.04</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Pedagogické přístupy a didaktické postupy zaměřené na volnočasovou kompetenci
Original language description
Studie nabízí přehled používaných pedagogických přístupů a didaktických postupů ve školských zařízeních pro zájmové vzdělávání (školní družiny, školní kluby, domy dětí a mládeže) a hodnotí je z hlediska rozvoje oblasti výchovy k volnému času, jejímž obecným cílem je volnočasová kompetence. V úvodní části autoři vysvětlují základní pojmy. První (nejrozsáhlejší) kapitola se zaměřuje na výchovu ve volném čase (mimoškolní výchova, výchova mimo vyučování). Na informace o různých převážně tradičních metodách navazuje oddíl věnovaný metodám vycházejícím z konstruktivistické pedagogiky. První kapitolu uzavírá část věnovaná metodám užívaným v tzv. otevřené práci s mládeží (Offene Jugendarbeit, Open Youth Work). Druhá kapitola je věnována pojmu volnočasová kompetence a třetí kapitola obsahuje zhodnocení edukačních metod z hlediska jejich vhodnosti ve výchově zaměřené na volnočasovou kompetenci.
Czech name
Pedagogické přístupy a didaktické postupy zaměřené na volnočasovou kompetenci
Czech description
Studie nabízí přehled používaných pedagogických přístupů a didaktických postupů ve školských zařízeních pro zájmové vzdělávání (školní družiny, školní kluby, domy dětí a mládeže) a hodnotí je z hlediska rozvoje oblasti výchovy k volnému času, jejímž obecným cílem je volnočasová kompetence. V úvodní části autoři vysvětlují základní pojmy. První (nejrozsáhlejší) kapitola se zaměřuje na výchovu ve volném čase (mimoškolní výchova, výchova mimo vyučování). Na informace o různých převážně tradičních metodách navazuje oddíl věnovaný metodám vycházejícím z konstruktivistické pedagogiky. První kapitolu uzavírá část věnovaná metodám užívaným v tzv. otevřené práci s mládeží (Offene Jugendarbeit, Open Youth Work). Druhá kapitola je věnována pojmu volnočasová kompetence a třetí kapitola obsahuje zhodnocení edukačních metod z hlediska jejich vhodnosti ve výchově zaměřené na volnočasovou kompetenci.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TL02000387" target="_blank" >TL02000387: Experiencing Leisure of Older School Age Children as an Educational Challenge</a><br>
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Sociální pedagogika
ISSN
1805-8825
e-ISSN
—
Volume of the periodical
9
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
20
Pages from-to
58-77
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—