Critical Issues of the Curriculum in Selected Educational Fields
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F21%3A43904340" target="_blank" >RIV/60076658:12410/21:43904340 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Kritická místa kurikula ve vybraných vzdělávacích oborech
Original language description
Kolektivní monografie s názvem Kritická místa kurikula ve vybraných vzdělávacích oborech představuje výsledky výzkumného šetření kritických míst v osmi vzdělávacích oborech či obsahových okruzích na ZŠ anebo SŠ, a to konkrétně: Rozmanitost přírody – Přírodopis – Biologie, Zeměpis – Geografie, Výchova k občanství – Občanský a společenskovědní základ, Člověk a svět práce, Tělesná výchova, Cizí jazyk – anglický jazyk, Cizí jazyk – německý jazyk, vzdělávací okruh zaměřený na psychologii. Zároveň je pozornost věnována konkrétním kritickým místům ve studijních oborech orientovaných na německý jazyk a anglický jazyk na VŠ. V nich se autoři soustředí na vybrané kritické aspekty čtenářských dovedností budoucích učitelů anglického anebo německého jazyka. Kniha nepředstavuje jenom souhrn kritických míst kurikula ve vybraných vzdělávacích oborech, ale snaží se poukázat i na jejich příčiny z hlediska učiva, žáka/žáků, učitele, cílů výuky, dále i materiálního a prostorového zázemí výuky. Ve vztahu k praxi, že jsou k jednotlivým vzdělávacím oborům či obsahovým okruhům navržena doporučení jak na úrovni statické formy kurikula – především v souvislosti kurikulárních dokumentů, tak ve vztahu k dynamické formě kurikula – praxi či dalším výzkumným snahám. Uvedená doporučení jsou rovněž využitelná v přípravě budoucích učitelů.
Czech name
Kritická místa kurikula ve vybraných vzdělávacích oborech
Czech description
Kolektivní monografie s názvem Kritická místa kurikula ve vybraných vzdělávacích oborech představuje výsledky výzkumného šetření kritických míst v osmi vzdělávacích oborech či obsahových okruzích na ZŠ anebo SŠ, a to konkrétně: Rozmanitost přírody – Přírodopis – Biologie, Zeměpis – Geografie, Výchova k občanství – Občanský a společenskovědní základ, Člověk a svět práce, Tělesná výchova, Cizí jazyk – anglický jazyk, Cizí jazyk – německý jazyk, vzdělávací okruh zaměřený na psychologii. Zároveň je pozornost věnována konkrétním kritickým místům ve studijních oborech orientovaných na německý jazyk a anglický jazyk na VŠ. V nich se autoři soustředí na vybrané kritické aspekty čtenářských dovedností budoucích učitelů anglického anebo německého jazyka. Kniha nepředstavuje jenom souhrn kritických míst kurikula ve vybraných vzdělávacích oborech, ale snaží se poukázat i na jejich příčiny z hlediska učiva, žáka/žáků, učitele, cílů výuky, dále i materiálního a prostorového zázemí výuky. Ve vztahu k praxi, že jsou k jednotlivým vzdělávacím oborům či obsahovým okruhům navržena doporučení jak na úrovni statické formy kurikula – především v souvislosti kurikulárních dokumentů, tak ve vztahu k dynamické formě kurikula – praxi či dalším výzkumným snahám. Uvedená doporučení jsou rovněž využitelná v přípravě budoucích učitelů.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7394-910-5
Number of pages
300
Publisher name
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Pedagogická fakulta
Place of publication
České Budějovice
UT code for WoS book
—