A probe into students' (lack of) knowledge in the use of arithmetic and geometric means at university
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F24%3A43907946" target="_blank" >RIV/60076658:12410/24:43907946 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/60076658:12510/24:43907946
Result on the web
<a href="https://ojs.cuni.cz/ucitel/article/view/2675" target="_blank" >https://ojs.cuni.cz/ucitel/article/view/2675</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Sonda do (ne)znalostí studentů v užívání aritmetického a geometrického průměru na vysoké škole
Original language description
Článek se zabývá užítím aritmetického a geometrického průměru ve finanční matematice na vysoké škole. Z výsledků dotazníkového šetření vyplývá značná chybovost studentů při volbě aritmetického nebo geometrického průměru jako matematického nástroje při řešení úloh. Text připomíná matematickou definici, statistický význam a základní vlastnosti geometrického průměru. Jako vzor pro správné použití geometrického průměru obsahuje článek více typových úloh z finanční matematiky, jejichž řešení může významně přispět k většímu porozumění těchto středních hodnot, a tím i k vyšší úspěšnosti studentů v předmětu Finanční matematika na vysoké škole.
Czech name
Sonda do (ne)znalostí studentů v užívání aritmetického a geometrického průměru na vysoké škole
Czech description
Článek se zabývá užítím aritmetického a geometrického průměru ve finanční matematice na vysoké škole. Z výsledků dotazníkového šetření vyplývá značná chybovost studentů při volbě aritmetického nebo geometrického průměru jako matematického nástroje při řešení úloh. Text připomíná matematickou definici, statistický význam a základní vlastnosti geometrického průměru. Jako vzor pro správné použití geometrického průměru obsahuje článek více typových úloh z finanční matematiky, jejichž řešení může významně přispět k většímu porozumění těchto středních hodnot, a tím i k vyšší úspěšnosti studentů v předmětu Finanční matematika na vysoké škole.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
10103 - Statistics and probability
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Učitel matematiky
ISSN
1210-9037
e-ISSN
—
Volume of the periodical
32
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
18
Pages from-to
15-32
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—