All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

A probe into students' (lack of) knowledge in the use of arithmetic and geometric means at university

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F24%3A43907946" target="_blank" >RIV/60076658:12410/24:43907946 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/60076658:12510/24:43907946

  • Result on the web

    <a href="https://ojs.cuni.cz/ucitel/article/view/2675" target="_blank" >https://ojs.cuni.cz/ucitel/article/view/2675</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Sonda do (ne)znalostí studentů v užívání aritmetického a geometrického průměru na vysoké škole

  • Original language description

    Článek se zabývá užítím aritmetického a geometrického průměru ve finanční matematice na vysoké škole. Z výsledků dotazníkového šetření vyplývá značná chybovost studentů při volbě aritmetického nebo geometrického průměru jako matematického nástroje při řešení úloh. Text připomíná matematickou definici, statistický význam a základní vlastnosti geometrického průměru. Jako vzor pro správné použití geometrického průměru obsahuje článek více typových úloh z finanční matematiky, jejichž řešení může významně přispět k většímu porozumění těchto středních hodnot, a tím i k vyšší úspěšnosti studentů v předmětu Finanční matematika na vysoké škole.

  • Czech name

    Sonda do (ne)znalostí studentů v užívání aritmetického a geometrického průměru na vysoké škole

  • Czech description

    Článek se zabývá užítím aritmetického a geometrického průměru ve finanční matematice na vysoké škole. Z výsledků dotazníkového šetření vyplývá značná chybovost studentů při volbě aritmetického nebo geometrického průměru jako matematického nástroje při řešení úloh. Text připomíná matematickou definici, statistický význam a základní vlastnosti geometrického průměru. Jako vzor pro správné použití geometrického průměru obsahuje článek více typových úloh z finanční matematiky, jejichž řešení může významně přispět k většímu porozumění těchto středních hodnot, a tím i k vyšší úspěšnosti studentů v předmětu Finanční matematika na vysoké škole.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    10103 - Statistics and probability

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Učitel matematiky

  • ISSN

    1210-9037

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    32

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    18

  • Pages from-to

    15-32

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database