Impact of tourist?s emotional states on their satisfaction regarding water-based tourist attractions
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F10%3A00012441" target="_blank" >RIV/60076658:12510/10:00012441 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
VLIV EMOCIONÁLNÍHO PROŽITKU NA SPOKOJENOST S NÁVŠTĚVOU LOKALITY ? ATRAKTIVITY SPOJENÉ S VODOU
Original language description
Faktory spokojenosti s návštěvou byly sledovány na 26 lokalitách 10 typů atraktivit cestovního ruchu spojených s vodou v horském a podhorském prostředí. Emoční stavy byly měřeny na standardizované Mehrabian-Russellově škále P-A-D sémantického diferenciálu. Tato byla doplněna Mehrabian-Russellovým konfirmačním nástrojem měření percepce lokality. Spokojenost byla měřena na pětistupňové škále vnímané hodnoty návštěvy. Na každé lokalitě bylo provedeno 64 řízených rozhovorů. Jednofaktorovou analýzou rozptylubyly zjištěny rozdíly mezi skupinami projevů vody v krajině u všech zkoumaných atributů emoční složky pocitů i jejich konfirmačního nástroje. Faktorovou analýzou emoční složky postojů byly potvrzeny originální dimenze: potěšení, vzrušení, sebeprosazování a čtyři faktory vnímání prostředí: všednost, pravidelnost, známost a hustota. Mnohonásobnou lineární regresí byly jako nejvýznamnější faktory uspokojení s místem
Czech name
VLIV EMOCIONÁLNÍHO PROŽITKU NA SPOKOJENOST S NÁVŠTĚVOU LOKALITY ? ATRAKTIVITY SPOJENÉ S VODOU
Czech description
Faktory spokojenosti s návštěvou byly sledovány na 26 lokalitách 10 typů atraktivit cestovního ruchu spojených s vodou v horském a podhorském prostředí. Emoční stavy byly měřeny na standardizované Mehrabian-Russellově škále P-A-D sémantického diferenciálu. Tato byla doplněna Mehrabian-Russellovým konfirmačním nástrojem měření percepce lokality. Spokojenost byla měřena na pětistupňové škále vnímané hodnoty návštěvy. Na každé lokalitě bylo provedeno 64 řízených rozhovorů. Jednofaktorovou analýzou rozptylubyly zjištěny rozdíly mezi skupinami projevů vody v krajině u všech zkoumaných atributů emoční složky pocitů i jejich konfirmačního nástroje. Faktorovou analýzou emoční složky postojů byly potvrzeny originální dimenze: potěšení, vzrušení, sebeprosazování a čtyři faktory vnímání prostředí: všednost, pravidelnost, známost a hustota. Mnohonásobnou lineární regresí byly jako nejvýznamnější faktory uspokojení s místem
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AE - Management, administration and clerical work
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GP403%2F09%2FP053" target="_blank" >GP403/09/P053: The typology of tourist's attitudes towards environment, the case of waters in landscape.</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2010
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
1. Mezinárodní kolokvium o cestovním ruchu
ISBN
978-80-210-5372-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
10
Pages from-to
—
Publisher name
Masarykova univerzita v Brně, Ekonomicko-správní fakulta
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Jan 1, 2010
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—