Sustainability and circularity of fashion production from the perspective of the Czech consumer and producer (surveys 2021)
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F22%3A43905864" target="_blank" >RIV/60076658:12510/22:43905864 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.wasteforum.cz/cisla/WF_4_2022_p284.pdf" target="_blank" >https://www.wasteforum.cz/cisla/WF_4_2022_p284.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Udržitelnost a cirkularita módní produkce z pohledu českého spotřebitele a výrobce (průzkumy 2021)
Original language description
Módní průmysl je považován za druhé nejproblematičtější průmyslové odvětví, co se týče negativníchenvironmentálních a etických dopadů. V této souvislosti se stává široce diskutovaným tématemudržitelná móda. Stále více oděvních firem transformuje své obchodní modely a posiluje svédodavatelské řetězce za účelem snížení vlivu módního průmyslu na životní prostředí a zlepšenísocioekonomických podmínek ve výrobě. Cirkulární ekonomika je cestou, která může udržitelnost tohotoodvětví významně posílit. Zásadní je řešit udržitelnost módní produkce ve všech fázích životního cyklutzv. „cradle to grave“: při získávání vstupních surovin, výrobě módních produktů, nákupu a užití módníprodukce spotřebiteli až po využití na konci cyklu.V průzkumech (1 – 7/2021) zahrnutých do grantového projektu GAJU 121/2020/S byl analyzovánpostoj českých spotřebitelů k udržitelné módě, konkrétně účastníků diskusních skupin zaměřených namódu v online prostředí sociálních sítí. Ty se stávají v poslední době významným předmětem zájmufashion marketingu. Zároveň byl realizován průzkum u českých módních výrobců sdruženýchv platformě vyrobeno-u-nas.cz. Oba průzkumy byly realizovány formou elektronického dotazování(CAWI). V příspěvku je prezentováno vyhodnocení základních okruhů otázek a závěry shrnující postojek udržitelné/cirkulární módě.
Czech name
Udržitelnost a cirkularita módní produkce z pohledu českého spotřebitele a výrobce (průzkumy 2021)
Czech description
Módní průmysl je považován za druhé nejproblematičtější průmyslové odvětví, co se týče negativníchenvironmentálních a etických dopadů. V této souvislosti se stává široce diskutovaným tématemudržitelná móda. Stále více oděvních firem transformuje své obchodní modely a posiluje svédodavatelské řetězce za účelem snížení vlivu módního průmyslu na životní prostředí a zlepšenísocioekonomických podmínek ve výrobě. Cirkulární ekonomika je cestou, která může udržitelnost tohotoodvětví významně posílit. Zásadní je řešit udržitelnost módní produkce ve všech fázích životního cyklutzv. „cradle to grave“: při získávání vstupních surovin, výrobě módních produktů, nákupu a užití módníprodukce spotřebiteli až po využití na konci cyklu.V průzkumech (1 – 7/2021) zahrnutých do grantového projektu GAJU 121/2020/S byl analyzovánpostoj českých spotřebitelů k udržitelné módě, konkrétně účastníků diskusních skupin zaměřených namódu v online prostředí sociálních sítí. Ty se stávají v poslední době významným předmětem zájmufashion marketingu. Zároveň byl realizován průzkum u českých módních výrobců sdruženýchv platformě vyrobeno-u-nas.cz. Oba průzkumy byly realizovány formou elektronického dotazování(CAWI). V příspěvku je prezentováno vyhodnocení základních okruhů otázek a závěry shrnující postojek udržitelné/cirkulární módě.
Classification
Type
J<sub>SC</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the SCOPUS database
CEP classification
—
OECD FORD branch
50204 - Business and management
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Waste Forum
ISSN
1804-0195
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2022
Issue of the periodical within the volume
4
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
13
Pages from-to
284-296
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
999