Generational management
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F24%3A43908529" target="_blank" >RIV/60076658:12510/24:43908529 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Generační management
Original language description
Monografie Generační management se zabývá komplexní analýzou rozdílů mezi různými generacemi na pracovišti a jejich efektivním řízením. Jejím cílem je identifikovat a zhodnotit specifické charakteristiky, preference a potřeby jednotlivých generací v českých organizacích. Monografie tak nabízí praktické návody, jak na základě pochopení generačních rozdílů formulovat strategie pro zlepšení pracovních výsledků a tvorbu harmonického pracovního prostředí. Na základě dotazníkového šetření u 488 respondentů a následné korelační a faktorové analýzy bylo zjištěno, že různé generace jsou specificky motivováni např. přes kariérní růst, zajímavou náplň práce a nabídku benefitů. Generace Baby boomers oceňuje sociální interakce v pracovním kolektivu a spojení práce s neustálým vzděláváním. Generace X klade důraz na flexibilitu práce z domova a rozvoj dovedností. Generace Y hledá rovnováhu mezi finančním ohodnocením a perspektivou profesního růstu, zatímco Generace Z preferuje prostředí s atraktivními benefity a možnostmi osobního rozvoje. Při hledání zaměstnání jsou také patrné rozdíly v preferencích. Zatímco Baby boomers preferují tradiční inzeráty v tisku, generace X a Y se spoléhají na online platformy a sociální sítě. Generace Z, vyrůstající ve světě moderních technologií, využívá online zdroje a oceňuje možnost práce z domova. Co se týče benefitů, lze pozorovat, že starší generace jako Baby boomers, kladou důraz na tradiční firemní výhody, jako jsou stravenky a příspěvek na penzijní pojištění, zatímco mladší generace, zejména generace Y a Z, vyhledávají flexibilitu, pracovní vybavení, a finanční příspěvky na volnočasové aktivity. Výsledky faktorové analýzy ukazují, že každá generace má specifické priority a hodnoty v pracovním prostředí, což umožňuje manažerům lépe porozumět potřebám a preferencím zaměstnanců. Zatímco Baby boomers oceňují osobní a profesní rozvoj a stabilitu, generace X preferuje pracovní autonomii a uznání, generace Y klade důraz na podnikovou kulturu a well-being, a generace Z upřednostňuje interní komunikaci, angažovanost, kontrolu a odměňování. Monografie nabízí klíčové přínosy v propojení teorie, vědy a praxe řízení generací. Poskytuje syntézu teoretických rámců, identifikujících faktory ovlivňující motivaci a spokojenost různých generací, a slouží jako učební materiál i praktický návod pro manažery. Znalosti o tom, co motivuje různé generace, mohou pomoci při vytváření efektivnějších strategií náboru a udržení jednotlivců či k lepšímu přizpůsobení pracovních podmínek a benefitních programů.
Czech name
Generační management
Czech description
Monografie Generační management se zabývá komplexní analýzou rozdílů mezi různými generacemi na pracovišti a jejich efektivním řízením. Jejím cílem je identifikovat a zhodnotit specifické charakteristiky, preference a potřeby jednotlivých generací v českých organizacích. Monografie tak nabízí praktické návody, jak na základě pochopení generačních rozdílů formulovat strategie pro zlepšení pracovních výsledků a tvorbu harmonického pracovního prostředí. Na základě dotazníkového šetření u 488 respondentů a následné korelační a faktorové analýzy bylo zjištěno, že různé generace jsou specificky motivováni např. přes kariérní růst, zajímavou náplň práce a nabídku benefitů. Generace Baby boomers oceňuje sociální interakce v pracovním kolektivu a spojení práce s neustálým vzděláváním. Generace X klade důraz na flexibilitu práce z domova a rozvoj dovedností. Generace Y hledá rovnováhu mezi finančním ohodnocením a perspektivou profesního růstu, zatímco Generace Z preferuje prostředí s atraktivními benefity a možnostmi osobního rozvoje. Při hledání zaměstnání jsou také patrné rozdíly v preferencích. Zatímco Baby boomers preferují tradiční inzeráty v tisku, generace X a Y se spoléhají na online platformy a sociální sítě. Generace Z, vyrůstající ve světě moderních technologií, využívá online zdroje a oceňuje možnost práce z domova. Co se týče benefitů, lze pozorovat, že starší generace jako Baby boomers, kladou důraz na tradiční firemní výhody, jako jsou stravenky a příspěvek na penzijní pojištění, zatímco mladší generace, zejména generace Y a Z, vyhledávají flexibilitu, pracovní vybavení, a finanční příspěvky na volnočasové aktivity. Výsledky faktorové analýzy ukazují, že každá generace má specifické priority a hodnoty v pracovním prostředí, což umožňuje manažerům lépe porozumět potřebám a preferencím zaměstnanců. Zatímco Baby boomers oceňují osobní a profesní rozvoj a stabilitu, generace X preferuje pracovní autonomii a uznání, generace Y klade důraz na podnikovou kulturu a well-being, a generace Z upřednostňuje interní komunikaci, angažovanost, kontrolu a odměňování. Monografie nabízí klíčové přínosy v propojení teorie, vědy a praxe řízení generací. Poskytuje syntézu teoretických rámců, identifikujících faktory ovlivňující motivaci a spokojenost různých generací, a slouží jako učební materiál i praktický návod pro manažery. Znalosti o tom, co motivuje různé generace, mohou pomoci při vytváření efektivnějších strategií náboru a udržení jednotlivců či k lepšímu přizpůsobení pracovních podmínek a benefitních programů.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50204 - Business and management
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-286-0078-5
Number of pages
158
Publisher name
Wolters Kluwer ČR a.s.
Place of publication
Praha
UT code for WoS book
—