All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Generational management

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F24%3A43908529" target="_blank" >RIV/60076658:12510/24:43908529 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Generační management

  • Original language description

    Monografie Generační management se zabývá komplexní analýzou rozdílů mezi různými generacemi na pracovišti a jejich efektivním řízením. Jejím cílem je identifikovat a zhodnotit specifické charakteristiky, preference a potřeby jednotlivých generací v českých organizacích. Monografie tak nabízí praktické návody, jak na základě pochopení generačních rozdílů formulovat strategie pro zlepšení pracovních výsledků a tvorbu harmonického pracovního prostředí. Na základě dotazníkového šetření u 488 respondentů a následné korelační a faktorové analýzy bylo zjištěno, že různé generace jsou specificky motivováni např. přes kariérní růst, zajímavou náplň práce a nabídku benefitů. Generace Baby boomers oceňuje sociální interakce v pracovním kolektivu a spojení práce s neustálým vzděláváním. Generace X klade důraz na flexibilitu práce z domova a rozvoj dovedností. Generace Y hledá rovnováhu mezi finančním ohodnocením a perspektivou profesního růstu, zatímco Generace Z preferuje prostředí s atraktivními benefity a možnostmi osobního rozvoje. Při hledání zaměstnání jsou také patrné rozdíly v preferencích. Zatímco Baby boomers preferují tradiční inzeráty v tisku, generace X a Y se spoléhají na online platformy a sociální sítě. Generace Z, vyrůstající ve světě moderních technologií, využívá online zdroje a oceňuje možnost práce z domova. Co se týče benefitů, lze pozorovat, že starší generace jako Baby boomers, kladou důraz na tradiční firemní výhody, jako jsou stravenky a příspěvek na penzijní pojištění, zatímco mladší generace, zejména generace Y a Z, vyhledávají flexibilitu, pracovní vybavení, a finanční příspěvky na volnočasové aktivity. Výsledky faktorové analýzy ukazují, že každá generace má specifické priority a hodnoty v pracovním prostředí, což umožňuje manažerům lépe porozumět potřebám a preferencím zaměstnanců. Zatímco Baby boomers oceňují osobní a profesní rozvoj a stabilitu, generace X preferuje pracovní autonomii a uznání, generace Y klade důraz na podnikovou kulturu a well-being, a generace Z upřednostňuje interní komunikaci, angažovanost, kontrolu a odměňování. Monografie nabízí klíčové přínosy v propojení teorie, vědy a praxe řízení generací. Poskytuje syntézu teoretických rámců, identifikujících faktory ovlivňující motivaci a spokojenost různých generací, a slouží jako učební materiál i praktický návod pro manažery. Znalosti o tom, co motivuje různé generace, mohou pomoci při vytváření efektivnějších strategií náboru a udržení jednotlivců či k lepšímu přizpůsobení pracovních podmínek a benefitních programů.

  • Czech name

    Generační management

  • Czech description

    Monografie Generační management se zabývá komplexní analýzou rozdílů mezi různými generacemi na pracovišti a jejich efektivním řízením. Jejím cílem je identifikovat a zhodnotit specifické charakteristiky, preference a potřeby jednotlivých generací v českých organizacích. Monografie tak nabízí praktické návody, jak na základě pochopení generačních rozdílů formulovat strategie pro zlepšení pracovních výsledků a tvorbu harmonického pracovního prostředí. Na základě dotazníkového šetření u 488 respondentů a následné korelační a faktorové analýzy bylo zjištěno, že různé generace jsou specificky motivováni např. přes kariérní růst, zajímavou náplň práce a nabídku benefitů. Generace Baby boomers oceňuje sociální interakce v pracovním kolektivu a spojení práce s neustálým vzděláváním. Generace X klade důraz na flexibilitu práce z domova a rozvoj dovedností. Generace Y hledá rovnováhu mezi finančním ohodnocením a perspektivou profesního růstu, zatímco Generace Z preferuje prostředí s atraktivními benefity a možnostmi osobního rozvoje. Při hledání zaměstnání jsou také patrné rozdíly v preferencích. Zatímco Baby boomers preferují tradiční inzeráty v tisku, generace X a Y se spoléhají na online platformy a sociální sítě. Generace Z, vyrůstající ve světě moderních technologií, využívá online zdroje a oceňuje možnost práce z domova. Co se týče benefitů, lze pozorovat, že starší generace jako Baby boomers, kladou důraz na tradiční firemní výhody, jako jsou stravenky a příspěvek na penzijní pojištění, zatímco mladší generace, zejména generace Y a Z, vyhledávají flexibilitu, pracovní vybavení, a finanční příspěvky na volnočasové aktivity. Výsledky faktorové analýzy ukazují, že každá generace má specifické priority a hodnoty v pracovním prostředí, což umožňuje manažerům lépe porozumět potřebám a preferencím zaměstnanců. Zatímco Baby boomers oceňují osobní a profesní rozvoj a stabilitu, generace X preferuje pracovní autonomii a uznání, generace Y klade důraz na podnikovou kulturu a well-being, a generace Z upřednostňuje interní komunikaci, angažovanost, kontrolu a odměňování. Monografie nabízí klíčové přínosy v propojení teorie, vědy a praxe řízení generací. Poskytuje syntézu teoretických rámců, identifikujících faktory ovlivňující motivaci a spokojenost různých generací, a slouží jako učební materiál i praktický návod pro manažery. Znalosti o tom, co motivuje různé generace, mohou pomoci při vytváření efektivnějších strategií náboru a udržení jednotlivců či k lepšímu přizpůsobení pracovních podmínek a benefitních programů.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50204 - Business and management

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-286-0078-5

  • Number of pages

    158

  • Publisher name

    Wolters Kluwer ČR a.s.

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS book