Biological invasions in environmental education for the second grade of primary schools and lower secondary schools
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60077344%3A_____%2F24%3A00604726" target="_blank" >RIV/60077344:_____/24:00604726 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/67985939:_____/24:00604726 RIV/46747885:24510/24:00013217 RIV/00027006:_____/24:10177712
Result on the web
<a href="https://www.ibot.cas.cz/wp-content/uploads/2025/01/Patokova_et_al_2024_Biologicke_invaze_druhy_stupen_l.pdf" target="_blank" >https://www.ibot.cas.cz/wp-content/uploads/2025/01/Patokova_et_al_2024_Biologicke_invaze_druhy_stupen_l.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Biologické invaze v environmentální výuce pro druhý stupeň základních škol a nižší stupeň víceletých gymnázií
Original language description
Hlavním cílem této metodiky je ucelené představení tématu biologických invazí, které jsou v dnešním globalizovaném světě celosvětovou hrozbou pro biodiverzitu. Cílovou skupinou jsou pedagogové pro druhý stupeň základních škol a nižší stupeň víceletých gymnázií. Metodika by měla sloužit jako teoretický základ především pro rozšíření vzdělávací oblasti Člověk a příroda a pro realizaci environmentální výchovy, případně budoucích souvisejících průřezových témat. Informace v ní obsažené poskytnou pedagogům dostatečný teoretický rámec a návodné scénáře, jak problém biologických invazí a souvisejících rizik žákům vyložit a jak s nimi látku náležitě procvičit. Metodika tematicky navazuje na první díl série, který je určený pro první stupeň základních škol.
Czech name
Biologické invaze v environmentální výuce pro druhý stupeň základních škol a nižší stupeň víceletých gymnázií
Czech description
Hlavním cílem této metodiky je ucelené představení tématu biologických invazí, které jsou v dnešním globalizovaném světě celosvětovou hrozbou pro biodiverzitu. Cílovou skupinou jsou pedagogové pro druhý stupeň základních škol a nižší stupeň víceletých gymnázií. Metodika by měla sloužit jako teoretický základ především pro rozšíření vzdělávací oblasti Člověk a příroda a pro realizaci environmentální výchovy, případně budoucích souvisejících průřezových témat. Informace v ní obsažené poskytnou pedagogům dostatečný teoretický rámec a návodné scénáře, jak problém biologických invazí a souvisejících rizik žákům vyložit a jak s nimi látku náležitě procvičit. Metodika tematicky navazuje na první díl série, který je určený pro první stupeň základních škol.
Classification
Type
N<sub>metC</sub> - Methodology certified by the authorised body
CEP classification
—
OECD FORD branch
10619 - Biodiversity conservation
Result continuities
Project
<a href="/en/project/SS02030018" target="_blank" >SS02030018: Center for Landscape and Biodiversity</a><br>
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
Metodika IAS envirovýchovy II
Regulation ID
MZP/2024/630/2497
Technical parameters
MZP/2024/630/2497
Economical parameters
Metodika nemá přímé ekonomické dopady.
Certification body designation
Ministerstvo životního prostředí České republiky, Vršovická 1442/65 Praha 10
Date of certification
—
Method of use
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů