Language Curriculum Development at Technical Faculties
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG38__%2F17%3A00534930" target="_blank" >RIV/60162694:G38__/17:00534930 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://drive.google.com/file/d/1rZF4w6-NIDtKICcFv96IgxYLqCD9W4IL/view" target="_blank" >https://drive.google.com/file/d/1rZF4w6-NIDtKICcFv96IgxYLqCD9W4IL/view</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Projektování jazykového kurikula na fakultách technického zaměření
Original language description
Příspěvek se zabývá problematikou tvorby jazykového kurikula, jehož kvalita zpracování má nemalý vliv na celkový průběh jazykového kurzu, včetně získání určité úrovně jazykové kompetence. Jsou zde nastíněny různé přístupy k projektování jazykového kurikula a prezentovány výsledky výzkumu, jenž byl realizován na českých technických fakultách, a to v bakalářských studijních programech. Na základě statisticky zpracovaných dat je možné konstatovat, že tvorba jazykových kurikul na technických fakultách je přizpůsobena vlastnímu akademickému prostředí. Složení pracovních týmů, komunikativní přístup k výuce cizích jazyků, stávající kurikulum a snaha zvyšovat studentovu autonomii v procesu učení se cizímu jazyku jsou významnými faktory, které podstatně ovlivňují proces tvorby kurikul.
Czech name
Projektování jazykového kurikula na fakultách technického zaměření
Czech description
Příspěvek se zabývá problematikou tvorby jazykového kurikula, jehož kvalita zpracování má nemalý vliv na celkový průběh jazykového kurzu, včetně získání určité úrovně jazykové kompetence. Jsou zde nastíněny různé přístupy k projektování jazykového kurikula a prezentovány výsledky výzkumu, jenž byl realizován na českých technických fakultách, a to v bakalářských studijních programech. Na základě statisticky zpracovaných dat je možné konstatovat, že tvorba jazykových kurikul na technických fakultách je přizpůsobena vlastnímu akademickému prostředí. Složení pracovních týmů, komunikativní přístup k výuce cizích jazyků, stávající kurikulum a snaha zvyšovat studentovu autonomii v procesu učení se cizímu jazyku jsou významnými faktory, které podstatně ovlivňují proces tvorby kurikul.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50901 - Other social sciences
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
CASALC Review
ISSN
1804-9435
e-ISSN
—
Volume of the periodical
7
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
15
Pages from-to
135-149
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—