Teacher - crucial subject in education and mathematical training
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F07%3A%230001282" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/07:#0001282 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Pedagog - Hlavní subjekt výchovy a matematického vzdělávání
Original language description
Smyslem článku je zdůraznění potřeby neustálého teoretického pedagogického vzdělávání učitelů matematiky (a nejen jich), protože pouze spojením poznatků pedagogické teorie s praktickou činností, dalším odborným matematickým vzděláváním (resp. vzdělávánímse ve svém oboru) a rozvíjením potřebných rysů své osobnosti může být pedagog ve svém působení úspěšný. Po vymezení pojmů výchova a učení je zde definován pojem osobnosti s důrazem zejména na temperament a charakter, které osobnost rozhodujícím způsobemdeterminují. Dále je pozornost soustředěna na osobnost pedagoga, uvedeny jednotlivé typy a zdůrazněn mimořádný význam celkového působení pedagoga na efektivnost matematického vzdělání i výchovy obecně. Článek se rovněž věnuje potřebě co nejlepších vztahů mezi učitelem a žákem, tzv. pedagogickému taktu, rozebírá tradiční pedagogické principy s cílem upozornit na četná úskalí výchovně vzdělávacího procesu.
Czech name
Pedagog - Hlavní subjekt výchovy a matematického vzdělávání
Czech description
Smyslem článku je zdůraznění potřeby neustálého teoretického pedagogického vzdělávání učitelů matematiky (a nejen jich), protože pouze spojením poznatků pedagogické teorie s praktickou činností, dalším odborným matematickým vzděláváním (resp. vzdělávánímse ve svém oboru) a rozvíjením potřebných rysů své osobnosti může být pedagog ve svém působení úspěšný. Po vymezení pojmů výchova a učení je zde definován pojem osobnosti s důrazem zejména na temperament a charakter, které osobnost rozhodujícím způsobemdeterminují. Dále je pozornost soustředěna na osobnost pedagoga, uvedeny jednotlivé typy a zdůrazněn mimořádný význam celkového působení pedagoga na efektivnost matematického vzdělání i výchovy obecně. Článek se rovněž věnuje potřebě co nejlepších vztahů mezi učitelem a žákem, tzv. pedagogickému taktu, rozebírá tradiční pedagogické principy s cílem upozornit na četná úskalí výchovně vzdělávacího procesu.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
4. Žilinská didaktická konferencia
ISBN
978-80-8070-689-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
7
Pages from-to
1-7
Publisher name
žilinská univerzita v Žilině
Place of publication
Slovensko, Žilina
Event location
Žilina, Slovensko
Event date
Jun 14, 2007
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—