All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Key Issues of Theory and Practice of Teacher Education - Probe into the Situation in the Czech Republic

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28610%2F06%3A63504439" target="_blank" >RIV/70883521:28610/06:63504439 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Key Issues of Theory and Practice of Teacher Education - Probe into the Situation in the Czech Republic

  • Original language description

    This study deals with the theory and practice of teacher education in the Czech Republic and it is focused especially on the pedagogical and psychological components of this education. The author also gives examples of theoretical problems solved throughresearch and his work pays particular attention to the research of pedagogic knowledge and skills he participated in. He also mentions some new knowledge resulting from this research (for example, he deals with an implicit nature of pedagogic knowledge,he introduces the new term of "pedagogic condition", which he regards to be broader compared to "pedagogic knowledge).

  • Czech name

    Klíčové problémy teorie a praxe učitelského vzdělávání - Sonda do situace v České republice

  • Czech description

    Studie je sondou do teorie a praxe učitelského vzdělávání v České republice. Zaměřuje se zejména na pedagogicko-psychologickou složku tohoto vzdělávání. Uvádí příklady teoretických problémů, které byly řešeny výzkumně. Podrobněji se věnuje výzkumům pedagogických dovedností a znalostí, na nichž participoval. Zmiňuje některé nové poznatky, které tyto výzkumy přinesly (např. poukazuje na implicitní povahu pedagogických znalostí, uvádí nový pojem "pedagogická kondice", který považuje za širší než pojem "pedagogické znalosti").

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA406%2F02%2F1247" target="_blank" >GA406/02/1247: Tacit Pedagogical Knowledge and the Self-Regulation of the Process of its Development</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2006

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Wspóĺczesne proglemy nauk pedagogicznych w wybrahych krajach europy šrodkowowschodniej europy

  • ISBN

    83-7096-598-9

  • Number of pages of the result

    319

  • Pages from-to

    239-250

  • Number of pages of the book

  • Publisher name

    Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego

  • Place of publication

    Bydgosczc

  • UT code for WoS chapter