All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Engine control unit

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F14%3A00523267" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/14:00523267 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Řídicí jednotka motoru

  • Original language description

    FV slouží jako řídicí jednotka pro spouštění malého proudového motoru. Základem zapojení je mikrokontrolér ATmega48, který je vybaven potřebnými periferiemi pro časování a řízení vně připojených relé, které následně řídí jednotlivé, k motoru připojené, akční členy zajišťující roztočení motoru, zapalování a dodávku paliva. Elektronická řídicí jednotka pracuje ve dvou režimech: A) Režim automatického spouštění motoru vychází z originální řídicí jednotky a přesně imituje její činnost. V definovaných intervalech, zjištěných analýzou a z dostupné dokumentace původní jednotky, aktivuje a deaktivuje dané systémy. Po zahájení spouštěcí sekvence, která je iniciována 2s trvajícím stisknutím tlačítka START, je aktivován elektrický startér, který začne roztáčet motor, a současně s ním je zapnut systém zapalování. Další 2s od aktivace startéru a zapalování zapnuto palivové čerpadlo. K zapnutí palivového čerpadla ovšem dojde pouze za podmínky dostatečného tlaku vzduchu za radiálním kompresorem. V př

  • Czech name

    Řídicí jednotka motoru

  • Czech description

    FV slouží jako řídicí jednotka pro spouštění malého proudového motoru. Základem zapojení je mikrokontrolér ATmega48, který je vybaven potřebnými periferiemi pro časování a řízení vně připojených relé, které následně řídí jednotlivé, k motoru připojené, akční členy zajišťující roztočení motoru, zapalování a dodávku paliva. Elektronická řídicí jednotka pracuje ve dvou režimech: A) Režim automatického spouštění motoru vychází z originální řídicí jednotky a přesně imituje její činnost. V definovaných intervalech, zjištěných analýzou a z dostupné dokumentace původní jednotky, aktivuje a deaktivuje dané systémy. Po zahájení spouštěcí sekvence, která je iniciována 2s trvajícím stisknutím tlačítka START, je aktivován elektrický startér, který začne roztáčet motor, a současně s ním je zapnut systém zapalování. Další 2s od aktivace startéru a zapalování zapnuto palivové čerpadlo. K zapnutí palivového čerpadla ovšem dojde pouze za podmínky dostatečného tlaku vzduchu za radiálním kompresorem. V př

Classification

  • Type

    G<sub>funk</sub> - Functional sample

  • CEP classification

    KA - Militarism

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Internal product ID

    G-UO-K206-BAJ-ecu

  • Numerical identification

  • Technical parameters

    Rozměry desky plošných spojů, na které je FV realizován jsou 103x77 mm. FV vzor má dva konektory pro napájení, a to samostatně pro napájení obvodu mikrokontroléru a samostatně pro napájení relé, která ovládají systémy motoru. Napájení mikrokontroléru musí být zajištěno napětím 8 až 12 V AC nebo DC. Napájecí napětí relé je 12 V. Jádrem FV je 8bitový mikrokontrolér řady Atmel AVR, konkrétně ATmega48. Hodinový signál je zajištěn 8MHz krystalem. Pro ovládání systémů proudového motoru jsou využita elektromagnetická relé s DC cívkou typu RAS-1215 buzená přes bipolární NPN tranzistory typu BCP56-16. FV obsahuje konektory pro spojení s ovládacím panelem a připojení k systémům motoru. Odpovědná osoba pro jednání o licenčním či jiném využití výsledku: Ing. MilanHanousek, Ph.D., Kounicova 65, 662 10 Brno, tel. 973442102. Výsledek je využíván příjemcem; licenční smlouva nebyla uzavřena.

  • Economical parameters

    Z důvodu jedinečnosti výsledku nebylo dosud možné jednoznačně stanovit konkrétnější ekonomické parametry. Funkční vzorek nahrazuje morálně i funkčně zastaralé zařízení a doplňuje další uživatelské možnosti, které nebyly u předchozího zařízení k dispozici. Díky tomu je umožněno další využívání proudového motoru, jehož původní řídicí jednotka byla nevyhovující. Tím došlo ke značné úspoře nákladů a po uživatelské stránce ke zhodnocení pracoviště pro měření na proudovém motoru.

  • Application category by cost

  • Owner IČO

    60162694

  • Owner name

    Ministerstvo obrany České republiky

  • Owner country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Usage type

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence

  • Licence fee requirement

    A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek

  • Web page