The TAČR project - Research/development methodology training aviation specialists L410UVP E20
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F17%3A00534492" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/17:00534492 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.unob.cz/fvt/struktura/k206/Documents/veda/MDSPSL2017_Sbornik.pdf" target="_blank" >http://www.unob.cz/fvt/struktura/k206/Documents/veda/MDSPSL2017_Sbornik.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Projekt TAČR - výzkum/vývoj metodiky výcviku leteckých specialistů L410 UVP - E20
Original language description
Článek představuje čtyřleté úsilí řešitelů v projektu TAČR v oblasti analýzy modelů chování člověka - pilota při řízení letu letounu. V tomto období byla realizována řada měření reakcí pilotů při řízení simulovaného letu. Měření probíhalo na dostupných leteckých simulátorech, a to jak nepohyblivých, tak i s pohyblivou základnou. Každý měřený pilot byl při jednom měření testován 10 definovanými náhlými změnami výšky letu. Úkolem pilota při tomto testu byl návrat do původní letové hladiny. Letové parametry a výchylky kormidel byly zaznamenávány do datových souborů a následně podrobeny matematickým analýzám s využitím známých modelů chování člověka při řízení technického systému. Výsledky výpočtů slouží k analýze schopností člověka - pilota řídit daný proces, v tomto případě simulovaný let letounu.
Czech name
Projekt TAČR - výzkum/vývoj metodiky výcviku leteckých specialistů L410 UVP - E20
Czech description
Článek představuje čtyřleté úsilí řešitelů v projektu TAČR v oblasti analýzy modelů chování člověka - pilota při řízení letu letounu. V tomto období byla realizována řada měření reakcí pilotů při řízení simulovaného letu. Měření probíhalo na dostupných leteckých simulátorech, a to jak nepohyblivých, tak i s pohyblivou základnou. Každý měřený pilot byl při jednom měření testován 10 definovanými náhlými změnami výšky letu. Úkolem pilota při tomto testu byl návrat do původní letové hladiny. Letové parametry a výchylky kormidel byly zaznamenávány do datových souborů a následně podrobeny matematickým analýzám s využitím známých modelů chování člověka při řízení technického systému. Výsledky výpočtů slouží k analýze schopností člověka - pilota řídit daný proces, v tomto případě simulovaný let letounu.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
20201 - Electrical and electronic engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TA04031376" target="_blank" >TA04031376: Research / development methodology training aviation specialists L410UVP E20</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
17. mezinárodní vědecké konference „Měření, diagnostika a spolehlivost palubních soustav letadel 2017“
ISBN
978-80-7582-012-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
10
Pages from-to
115-124
Publisher name
Univerzita obrany
Place of publication
Brno
Event location
Univerzita obrany, Brno
Event date
Oct 18, 2017
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—