All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The TAČR project - Research/development methodology training aviation specialists L410UVP E20

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F17%3A00534492" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/17:00534492 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.unob.cz/fvt/struktura/k206/Documents/veda/MDSPSL2017_Sbornik.pdf" target="_blank" >http://www.unob.cz/fvt/struktura/k206/Documents/veda/MDSPSL2017_Sbornik.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Projekt TAČR - výzkum/vývoj metodiky výcviku leteckých specialistů L410 UVP - E20

  • Original language description

    Článek představuje čtyřleté úsilí řešitelů v projektu TAČR v oblasti analýzy modelů chování člověka - pilota při řízení letu letounu. V tomto období byla realizována řada měření reakcí pilotů při řízení simulovaného letu. Měření probíhalo na dostupných leteckých simulátorech, a to jak nepohyblivých, tak i s pohyblivou základnou. Každý měřený pilot byl při jednom měření testován 10 definovanými náhlými změnami výšky letu. Úkolem pilota při tomto testu byl návrat do původní letové hladiny. Letové parametry a výchylky kormidel byly zaznamenávány do datových souborů a následně podrobeny matematickým analýzám s využitím známých modelů chování člověka při řízení technického systému. Výsledky výpočtů slouží k analýze schopností člověka - pilota řídit daný proces, v tomto případě simulovaný let letounu.

  • Czech name

    Projekt TAČR - výzkum/vývoj metodiky výcviku leteckých specialistů L410 UVP - E20

  • Czech description

    Článek představuje čtyřleté úsilí řešitelů v projektu TAČR v oblasti analýzy modelů chování člověka - pilota při řízení letu letounu. V tomto období byla realizována řada měření reakcí pilotů při řízení simulovaného letu. Měření probíhalo na dostupných leteckých simulátorech, a to jak nepohyblivých, tak i s pohyblivou základnou. Každý měřený pilot byl při jednom měření testován 10 definovanými náhlými změnami výšky letu. Úkolem pilota při tomto testu byl návrat do původní letové hladiny. Letové parametry a výchylky kormidel byly zaznamenávány do datových souborů a následně podrobeny matematickým analýzám s využitím známých modelů chování člověka při řízení technického systému. Výsledky výpočtů slouží k analýze schopností člověka - pilota řídit daný proces, v tomto případě simulovaný let letounu.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20201 - Electrical and electronic engineering

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TA04031376" target="_blank" >TA04031376: Research / development methodology training aviation specialists L410UVP E20</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    17. mezinárodní vědecké konference „Měření, diagnostika a spolehlivost palubních soustav letadel 2017“

  • ISBN

    978-80-7582-012-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    10

  • Pages from-to

    115-124

  • Publisher name

    Univerzita obrany

  • Place of publication

    Brno

  • Event location

    Univerzita obrany, Brno

  • Event date

    Oct 18, 2017

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article